Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Zoek de geboorte van Alfred Rosenthal in Mayen


Gast Kèren

Recommended Posts

Ben al heel lang op zoek naar Alfred Rosenthal, die werd geboren in Mayen, Koblenz, Rheinland-Pfalz, Duitsland.

Het jaar van zijn geboorte staat ter discussie, maar moet tussen 1885-1895 liggen. Zijn ouders zijn Daniel Rosenthal en Mina Loeb.

Wat we wel weten is dat hij op jong leeftijd al naar Amerika is vertrokken, echter daar zijn heel veel "Alfredden" 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_laugh0.gif" alt="$"> te vinden en zonder zijn geboortedatum kom ik denk ik niet verder.

Ik hoop dat iemand. al is het dat niet meteen, ooit een op dit bericht stuit en mij verder kan brengen.

Groetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Keren,

via google zag ik dit.

His parents were Daniel and Mina Loeb-Rosenthal He was the brother of my direct ... As far as we know, Mina Loeb-Rosenthal perished in the Shoa and did not ...

www.webmii.es/Result.aspx/Mina/Loeb - In cache

misschien is het wat??

groetjes van Gonnie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hi Kèren,

Weet je ook wanneer Alfred naar Amerika is gegaan en naar welke streek?  Was hij ook getrouwd?

Misschien is het van nut dat mensen weten dat Mina vaak met Minna vermeld wordt .. En, daar Minna van 1856 is, zou ze dus al tussen de 30 en 40 jaar zijn geweest toen Alfred werd geboren. Is er een reden dat men tot die 1885-95 als mogelijke geboorte periode is gekomen (eg huwelijk van de ouders)??

Groetjes

Sylvia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Sylvia  We weten heel weinig van Alfred, het is een familieverhaal dat hij toen hij nog heel jong was naar Amerika vertrok.

Zijn geboortejaren zijn een gok, door discussies binnen de familie. Hij moet rond 1900-1910 vertrokken zijn.

Zijn zus die overleed in 1973 heeft nooit meer contact gehad met haar broer.

Mina wordt inderdaad ook wel als Minna geschreven. Dat heb je als namen ook in het Hebreeuws en Yiddish tegenkomt......

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_grin0.gif" alt="default_grin0.gif">

@ Connie Mijn vraag heb ik al vaker gesteld gedurende de laatste jaren, dus ik vermoed dat het mijn vraag is. Ik kom echter niet op de website zelf.

Beiden bedankt voor jullie meedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik heb al veel kandidaten gezien en al evenveel afgewezen om verscheidene redenen ... maar zijn de volgende census akten al eens bekeken (NB deze Alfred's zouden geboren zijn in Duitsland)?

#1

1930 census

… Connecticut » FAIRFIELD » BRIDGEPORT CITY, WARD 8 » 1-52 » Sheet 18A

•  Rosenthal, Alfred

Estimated Birth Year: 1886, Family Number: 415, Age: 44, Full Name: Rosenthal, Alfred

#2

1930 census

Massachusetts » SUFFOLK » CHELSEA CITY, WARD 2 » 13-531 » Sheet 3b

•  Rosenthal, Alfred

Estimated Birth Year: 1887, Age: 43, Family Number: 54, Full Name: Rosenthal, Alfred

(mogelijk overlijden:

First Name: Alfred

Last Name: Rosenthal

Birth Date: 15 August 1888

Social Security Number:

Place of Issuance: Massachusetts

Last Residence: Boston, Suffolk, Massachusetts

Zip Code of Last Residence: 02114

Death Date : November 1968)

Sylvia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow Sylvia, je hebt een scherpe speurneus!! Dank je wel!

Mijn pogingen kwamen altijd uit op een Alfred overleden in California en die vondst zat me niet lekker.

Nu is de vraag hoe gaan we de link maken?

Moet ik even ober nadenken....

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_nut.gif" alt="#"> 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Kan "onze" geweldige Ludmilla misschien eerst even de akten verkrijgen??

(Ik heb al teveel keren gedacht, dit is hem en dan vond ik bv de ouders, het geboorteland of de emigratie datum en helaas was het hem dan dus niet )

P.S. kan ik ook even copietjes krijgen, zodat ik zelf ook mijn conclusies kan trekken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Vanwege het feit dat ik hem niet op Ellis Island heb gevonden en ook vanwege een mogelijkeid dat hij in Massachusets heeft gewoond, kunnen voor "Alf Rosenthal" en  "Albert Rosenthal" de passagierslijsten in "Boston Passenger and Crew Lists, 1820-1943" op Ancestry even worden gechecked.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal de vraag stellen onder de juiste rubriek. Maar pas morgen, dan kan ik me er even goed op concentreren, ben nu te druk.

En zeker zal ik je evt. gevonden zaken aan je door "seinen". Bedankt voor je hulp.

Groetjes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ach, nu we toch in deze topic bezig zijn:

Alfred Rosenthal, geboren in Mayen, Germany, leeftijd 54 jaar, arriveert op 25 mei 1938 vanuit Rotterdam in New York

Ik zoek even verder....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Mijn vorige bericht was waarschijnlijk een van de velen die niet de juiste is. Ik neem even de tijd, want er is er ook een die geboren is in juli 1888. Momentje....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ook deze is inderdaad niet eenvoudig. De Alfred geb ca 1884 Mayen, die ik hieronder noemde, is de enige die past.

Ik heb een lijstje gemaakt van andere mogelijkheden, ook in Boston niet veel bijzonders. Ook gezocht op Daniel, Min(na) Loeb en als Rosenthal, zelf een Alfred die een naturalisatie werd geweigerd, geboren als Aaron.

Ik heb geen email van je, Sylvia, als je afschriften van mij wilt, dan zie ik je mail wel via

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

, anders zal Keren je wel op de hoogte stellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

war een service, Ludmilla!! 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_clap_clap.gif" alt="B-5"> 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_clap_clap.gif" alt="B-5"> Dank je wel!!

Ik heb het gedownload en stuur het door naar Sylvia.

Ondanks de datum van 1938, zie ik hier veel potentieel in, vanwege leeftijd, maar vooral vanwege geboorteplaats.

In die tijd toch redelijk correct op getekend.

Ik ben te moe om er nu goed naar te kijken, doe het zo gauw mogelijk.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Name: Mina Sara Rosenthal

Arrival Date: 21 Dec 1939

Birth Year: abt 1877

Birth Location: Germany

Birth Location Other: hardheulm

Age: 62

Gender: Female

Ethnicity/Race­/Nationality: Hebrew

Friend's Name: Alfred Rosenthal

Port of Departure: Genoa, Italy

Port of Arrival: New York, New York

Ship Name: Saturnia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Registratiekaart WW-II 27 april 1942

Alfred Rosenthal, geboren 6 september 1883 Germany, 58 jaar, adres Philadelphia, echtgenote (Jo?) Hanna met persoonsbeschrijving

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Registratiekaart WW-II 27 april 1942

Alfred Rosenthal, geboren 6 september 1883 Germany, 58 jaar, adres Philadelphia, echtgenote (Jo?) Hanna met persoonsbeschrijving

Dank je wel!! Ik heb een document gemaakt met alles wat ik van Alfred ROSENTHAL heb kunnen vinden, ook op JewishGen gezocht daarvoor en FS.

Hij wijzigde zijn naam in RODELL, daardoor vond ik zijn overlijden.

Dat ie zijn naam wijzigde is een goed teken, de verhalen in de familie die ik hoorde waren dat hij niets meer met het Jodendom te maken wilde hebben en een andere naam aannam.

Hij overleed in 1971 in Colorado.

Al deze informatie zal ik meenemen naar een ver familielid, de volgende keer dat ik daar op bezoek ga, wie weet wat deze info helpt herinneren.

Zodat ik de definitieve link kan maken. Of een trip naar Mayen!!

Allen heel hartelijk dank voor alle hulp en moeite!!!  

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_kus_op_wang.gif" alt="$">

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...