Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Advocaten 1946, is daar nog een archief/bewaarplaats van?


Willemina Meijer

Recommended Posts

  • Forumleden Groep
Willemina Meijer

Hallo allemaal.

Ik ben benieuwd of er nog stukken van advocaten zijn die in 1946 behandelt zijn.

Het gaat hier om een advocaat De Jong uit Almelo die in 1946 de zaken van mijn oom behandelde.

Zou er nog ergens een archief zijn die ook nog stukken van deze advocaat opgeslagen heeft?

Wie kan mij helpen?

Groetjes Willemina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Willemina,

De dossiers moeten een bepaalde tijd [hoe lang?] bewaard blijven en zo weet ik dat de dossiers van het rechtsherstel na de WOII bij het Nationaal Archief liggen.

Je zou de Nederlandse Orde van Advocaten kunnen vragen waar de oude dossiers van deze advocaat zijn en of je ze als familielid mag inzien.

Op

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

is misschien wat te vinden, anders kan je ze bellen, hier vind je contact gegevens:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Willemina,

Men kan ook eens informeren bij het Historisch Centrum Overijssel in Zwolle.

Dan is ook de vraag was hij in dienst van een advocatenkantoor of was hij een zelfstandige ondernemer.

Indien zijn advocatenkantoor is overgenomen, zou het mogelijk zijn dat het dossier bij zijn opvolger ligt.

Weet niet in welke ernst deze zaak heeft verkeerd, men kan ook de nodige kranten eens inzien.

Heeft u de rechtbankverslag(en) en vonnis al bekeken?

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Willemina Meijer

Hallo Keren en Masje.

Dank je voor de info.

Ik stel deze vraag voor mijn nicht.

Zij wil weten waarom haar vader in 1946 opgepakt is en op transport gezet.

Enige gegevens heeft ze al gekregen van Niels van Driel die voor haar gezocht heeft, hij zegt dat destijds advocaat De Jong uit Almelo

deze zaak behandelt heeft.

Verder weten we nog niet veel wat deze zaak betreft, maar kom hier nog op terug.

Groetjes Willemina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...