Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Hu(y)bert van Vianen


Damie van Vianen

Recommended Posts

  • Forumleden Groep
Damie van Vianen

 

Mijn naam is Damie van Vianen. Ik ben al een geruim aantal jaren, met grote tussenpozen, bezig net de familiestamboom en verhalen rond de familie. 

Echter, ik kom maar niet verder dan Hu(y)bert van Vianen, geboren in Utrecht, gestorven aldaar 31-07-1733.In de Domkerk 4x getrouwd (Hendrickje van Brinck, Anna (Annigje) van Saarbee(c)k, Altie Vereem, Sijtje van der Ijke). Zijn zoon Huybert (Huybertus) op 22 dec 1700 in de Domkerk. Ik heb tot twee maal toe zijn geboortejaar als 1655 gevonden op internet. Maar bij navraag kan niemand me aangeven waar ik dat kan verifieren. Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

m vr gr Damie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Damie,

 

Blij om te lezen dat je verificatie zoekt en het jaar van geboorte niet zomaar klakkeloos overneemt.

Er zijn een paar opties, zoals de huwelijken, zijn die allemaal in Utrecht gesloten? En staat er bij de trouwinschrijvingen waar hij vandaan komt, is dat ook echt Utrecht? Komt hij ergens voor met een patroniem, bijvoorbeeld bij dopen van zijn kinderen? Kijk eens in de notariële akten of er huwelijkse voorwaarden zijn, van zijn huwelijken soms staat er een leeftijd in aangegeven.

Afhankelijk van hoever terug de doopregisters gaan kan je ook daar rond het genoemde geboortejaar bekijken of hij te vinden is. 

 

Succes, K

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...