Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

familie Collée / Collee


Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Hallo,

 

Ik ben op zoek naar de overlijdensdatum van Johan Hendrik Collee, in 1910 geëmigreerd naar Grand Rapids, tenminste dat staat op de gezinskaart van het gezin in Delft.

Zijn zus Dirkje Anthonia Collee is een paar jaar eerder met haar man (Dirk Klaver)  en kinderen geëmigreerd naar Amerika, haar man is daar kort na aankomst op 06-01-1908 overleden.

Nu heb ik iets gevonden maar kan het niet lezen op Ancestry ik heb geen abonnement daar op. Dat Johan Hendrick Collee in 1938 in Amerika is overleden.

Hieronder volgt wat ik van deze 2 weet.

 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Dirkje Anthonia Collée is geboren op 25-04-1873 in Delft, dochter van

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Joseph Collée en

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Helena Gerdina van den Bosch. Dirkje is overleden op 04-03-1948 in Grand Rapids, Kent, Michigan, United States, 74 jaar oud. (Dit overlijden heb ik op familysearch gevonden) Dirkje trouwde, 19 jaar oud, op 16-11-1892 in Delft met

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Dirk Klaver
, 22 jaar oud. Dirk is geboren op 07-01-1870 in Ilpendam. Dirk is overleden op 06-01-1908 in Grand Rapids, Kent, Michigan, United States, 37 jaar oud.

Kinderen van Dirkje en Dirk:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

1 Hendrik Klaver, geboren op 13-02-1893. Hendrik is overleden.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

2 Helena Gerdina Klaver, geboren op 14-07-1896 in Delft. Helena is overleden.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

3 Geertje Josephina Klaver, geboren op 27-02-1898 in Delft. Geertje is overleden.
 

1 Johan Hendrik Collée is geboren op 26-01-1883 in Delft, zoon van

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Joseph Collée en

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Helena Gerdina van den Bosch. Johan is overleden.

Notitie bij Johan: Dit gezin is in 1910 geemigreerd naar Amerika.

Johan trouwde, 20 jaar oud, op 30-09-1903 in Delft met

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Adriana van der Bol, 20 jaar oud. Adriana is geboren op 08-01-1883 in Monster. Adriana is overleden.

Kinderen van Johan en Adriana:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

1 Joseph Collée, geboren op 01-08-1905 in Delft. Joseph is overleden.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

2 Quirinus Johannes Collée, geboren op 29-06-1908 in Delft. Quirinus is overleden.
 
Ik hoop dat jullie me aan de ontbrekende gegevens kunnen helpen?
Lenny

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Op verzoek van SadminF voor u gekeken binnen ons Ancestry abonnement, dit is het eerste resultaat:

Ancestry, Brow Family Tree

 

When Johan Hendrick (John Henry) Collee was born on January 26, 1883, in Delft, Zuid-Holland, Netherlands, his father, Joseph, was 48 and his mother, Helena, was 45. He married Adriana "Jennie" van der Bol on September 30, 1903, in his hometown. They had two children during their marriage. He died on October 20, 1938, in Muskegon, Michigan, at the age of 55, and was buried in Whitehall, Michigan.

Adriana "Jennie" van der Bol was born on July 8, 1883, in Monster, Zuid-Holland, Netherlands, the daughter of Wilhelmina Bergen van Henegouwen and Quorines van der Bol. She married Johan Hendrick (John Henry) Collee on September 30, 1903, in Delft, Zuid-Holland, Netherlands. They had two children during their marriage. She died on October 31, 1963, in Muskegon, Michigan, at the age of 80.

 

1.  Joseph was born on August 1, 1905, in Netherlands.When Joseph Collee was born on August 1, 1905, in Netherlands, his father, Johan, was 22 and his mother, Adriana, was 22. He had one brother. He died on April 8, 1962, in Muskegon, Michigan, at the age of 56, and was buried in Whitehall, Michigan.

2.  Qurinus (Corinus) John was born on June 29, 1908, in Delft, Zuid-Holland, Netherlands.

When Qurinus (Corinus) John Collee was born on June 29, 1908, in Delft, Zuid-Holland, Netherlands, his father, Johan, was 25 and his mother, Adriana, was 24. He married Wietski "Louise" van der Horst and they had one son together. He then married Geraldine Beardsley-Orcutt on October 23, 1987, in Muskegon, Michigan. He died on July 20, 1988, in Muskegon, Michigan, at the age of 80, and was buried in Whitehall, Michigan.

Wietski "Louise" van der Horst was born on February 24, 1904, in Utrecht, Utrecht, Netherlands, the daughter of Engelina and Cornelis. She married Qurinus (Corinus) John Collee on September 20, 1924, in Chicago, Illinois. They had one child during their marriage. She died on July 17, 1983, in Muskegon, Michigan, at the age of 79, and was buried in Whitehall, Michigan.

2a. When Cornelius John "Sonny" Collee was born on July 28, 1926, in Chicago, Illinois, his father, Qurinus, was 18 and his mother, Wietski, was 22. He married Elizabeth Ann "Betty" Swett-Neumann and they had one son together. He then married Stella Mary "Tasi" Gluc in January 1957 in Muskegon, Michigan. He died on June 9, 2001, in North Muskegon, Michigan, at the age of 74, and was buried in Whitehall, Michigan.

When Elizabeth Ann "Betty" Swett-Neumann was born on July 30, 1929, in Muskegon, Michigan, her father, Arden, was 23, and her mother, Genevieve, was 17. She married Cornelius John "Sonny" Collee and they had one son together. She then married Robert Walter Neumann and they had three children together. She died on May 20, 2000, in Grand Haven, Michigan, at the age of 70.

When Robert Walter Neumann was born on November 26, 1921, in Chicago, Illinois, his father, Harry, was 24. He married Marie Szten on May 31, 1947, in Muskegon, Michigan. He then married Elizabeth Ann "Betty" Swett-Neumann and they had three children together. He died on January 30, 2005, in Grand Haven, Michigan, at the age of 83, and was buried there.

 

Er kan contact gelegd worden met deze stamboombeheerder (reacties komen zelden terug), en ik zal nog even kijken naar zijn zus.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ancestry Pleune Family Tree (Marcia Van Kuiken), er zijn fotro's en documenten, ook met haar kan contact worden gelegd.

PS, in bovenstaand krantenknipsel staat dus nog een broer in Nederland en een broer in Schotland

 

Dirkje Anthonia Collee was born on April 25, 1874, in Delft, Zuid-Holland, Netherlands. She had one son and two daughters with Dirk Klaver between 1892 and 1898. She died on April 3, 1948, in Kent, Michigan, at the age of 73.

When Dirk Klaver was born on January 7, 1874, in Leiden, Zuid-Holland, Netherlands, his father, Hendrik, was 34 and his mother, Geertje, was 28. He had one son and two daughters with Dirkje Anthonia Collee between 1892 and 1898. He died as a young father on January 6, 1909, in Kent, Michigan, at the age of 34, and was buried in Grand Rapids, Michigan.

 

1.      When Henry Klaver was born on February 13, 1892, in Delft, Zuid-Holland, Netherlands, his father, Dirk, was 18 and his mother, Dirkje, was 17. He married Retta Haner Klaver on April 7, 1917, in Grand Rapids, Michigan. He died on June 12, 1971, in Kent, Michigan, at the age of 79, and was buried in Grand Rapids, Michigan.

Retta Haner Klaver was born on September 13, 1887, in Kent, Michigan. She married Henry Klaver on April 7, 1917, in Grand Rapids, Michigan. She died on August 31, 1969, at the age of 81, and was buried in Grand Rapids, Michigan.

2.      When Helene G Klaver was born on July 14, 1896, in Netherlands, her father, Dirk, was 22, and her mother, Dirkje, was 22. She married Floyd Jay Hesseltine on August 25, 1917, in Grand Rapids, Michigan. They had two children during their marriage. She died having lived for more than 100 years. She died on November 29, 1999, in Grand Rapids, Michigan, at the age of 103.

Floyd Jay Hesseltine was born on December 7, 1898, in Michigan. He married Helene G Klaver on August 25, 1917, in Grand Rapids, Michigan. They had two children during their marriage. He died on February 1, 1965, in his hometown at the age of 66.

2a. When Frederick Jay Hesseltine Hesseltine was born on April 16, 1919, in Grand Rapids, Michigan, his father, Floyd, was 20 and his mother, Helene, was 22. He had one brother. He died on August 3, 1986, in Norwich, Michigan, at the age of 67.

2b Prive

3.      When Josephine Gertrude Klaver was born on February 27, 1898, in Delft, Zuid-Holland, Netherlands, her father, Dirk, was 24, and her mother, Dirkje, was 23. She married Peter Godfrey Winters in 1915 in Kent City, Michigan. They had 14 children in 22 years. She died on March 15, 1985, in Grand Rapids, Michigan, at the age of 87.

When Peter Godfrey Winters was born on February 8, 1897, in Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands, his father, Kris, was 68 and his mother, Johanna, was 39. He married Josephine Gertrude Klaver in 1915 in Kent City, Michigan. They had 14 children in 22 years. He died on August 2, 1987, in Kent, Michigan, at the age of 90.

3a. When Chris John Winters was born on October 12, 1917, in Kent, Michigan, his father, Peter, was 20 and his mother, Josephine, was 19. He married Gertrude Heidenga on September 21, 1939, in Grand Rapids, Michigan. He died on May 5, 1985, in his hometown at the age of 67, and was buried in Grand Rapids, Michigan.

When Gertrude Heidenga was born on May 23, 1919, in Grand Rapids, Michigan, her father, Martin, was 44, and her mother, Sadie, was 35. She married Chris John Winters on September 21, 1939, in her hometown. She died on July 5, 2004, in Grand Rapids, Michigan, at the age of 85, and was buried there.

- tot zover- mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dank jullie wel, dit is meer dan dat ik had verwacht. 

Ja, ik wist dat er een broer was in Schotland, daar ben ik jaren naar op zoek geweest, want zijn vrouw iwas een van der Sluys, ik dacht dat zij in Brugge België waren overleden maar recent ben ik er achter gekomen dat zij in Schotland woonden. En daar zijn overleden. Ik heb kort geleden contact gehad met de kleindochter van dit stel. Daarop ben ik verder gaan zoeken. De broer in Nederland had ik snel gevonden. 

 

Nogmaals hartelijk dank, 

Lenny

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...