Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Verborgen Verleden met Onbekende Nederlanders?


Ludmilla

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

In het tijdschrift 'Visie' van de EO stond een interview met hoofdredacteur Jan van Holsteyn van Verborgen Verleden, waarin hij o.a. zei: "Gewone voorouders zijn vervelend. Iemand die zijn hele leven werkte op het land, als arbeider of visser en verder geen avonturen beleefde, is niet spannend genoeg voor Verborgen Verleden. We kunnen dan immers geen verhaal vertellen."

Naar aanleiding van zijn uitspraken, startte ik op onze Facebook-pagina een discussie: Zou het niet een mooi idee zijn om ook van onbekende Nederlanders een familiegeschiedenis te laten zien, met een simpele uitleg hoe je bij gegevens over je voorouders komt, welke bronnen er zijn, dat ook de leef- en werkomstandigheden van de 'gewone' burger best interessant genoeg is om vanuit geschiedeniskenmerken meer diepte te laten zien... Er zijn behoorlijk wat positieve reacties gekomen, wie weet of er ooit een omroep komt die hier iets mee wil.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Niet alleen dat maar ook hoe de huidige achternaam van iemand is onstaan door alle verbasteringen en verkeerde schrijfwijzen door de jaren heen en ook hoe mensen hun achternaam compleet veranderde, zoals bij een voorvader van mij waardoor ik niet meer verder in tijd terug kan.

bewerkt door Hobby genealoog
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste Ludmilla en Hobby genealoog,

 

Misschien kunnen we een bescheiden begin maken door het SVF blog te gebruiken voor dit onderwerp.

Ieder forumlid kan een blog maken.

Zie: 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

Met een genealogische groet, sadminF - beheerder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...