Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Info Cornelis Verkerck (geb. Ca 1600 te Vleuten?)


Frankieman

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Op 3/5 1670 trouwt Maria Cornelisdr. Verkerck met Jan Claes Modens te Vleuten.

Op 24/5 1675 trouwt haar broer Jan Cornelisz. Verkerck met Metje Jans  van der Puijll, ook te Vleuten. Jan is mijn oudbetovergrootvader van vaders' zijde.

 

Maria en Jan zijn beide de kinderen van een en dezelfde Cornelis Verkerck. Zijn bestaan blijkt enkel uit het patroniem op de trouwacten. Helaas is dit het enige dat bekend is over Cornelis. Mogelijk was hij bakker te Vleuten, mogelijk kwam hij ergens anders uit de omgeving.

 

Heeft u meer informatie over Cornelis?

bewerkt door Frankieman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Heb je al gekeken of er notariële akten zijn van vader, zoon of dochter?

Als Cornelis bakker is geweest zou je haast denken dat er dergelijke akten zijn.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Kèren,

 

Dank voor je reaktie.

 

Er is wel notarieel van de zoon naar de volgende generatie, maar geen aanwijzingen naar Cornelis helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

 

Oh dat is jammer. Ik ken Vleuten wat betreft archief bronnen niet zo goed, of er eventuele andere secundaire bronnen bewaard zijn gebleven zoals belastingregisters of ambachten/gilden. 

Secundaire bronnen verschillen natuurlijk per plaats. Als alles al geprobeerd is, leg ik het vaak even weg, om dan gedurende een andere zoektocht ineens op een idee kom voor verder onderzoek. Anderen die Google gebruiken vinden je vraag op dit forum ook. Kan ook een opening geven.  

Ben erg benieuwd of het zal lukken om ooit meer te vinden over Cornelis.

bewerkt door Kèren
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...