Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Kerkelijk huwelijk Henricus Borgsteede en Christina Hendriks, Amsterdam, De Liefde


Enno Borgsteede

Recommended Posts

  • Forumleden Groep
Enno Borgsteede

Mijn grootouders van vaderskant, in de titel hierboven genoemd, trouwden op 7 februari 1929 in de Amsterdamse Katholieke Kerk "De Liefde", ook wel bekend als Parochiekerk van de HH. Nicolaas en Barbara, zie wikipedia

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

Van dit huwelijk zijn mij geen scans on-line bekend. FamilySearch heeft voorzover ik kan zien geen enkel DTB-boek van na 1811, en de index van het stadsarchief stopt ook bij die datum. In de inventaris kom ik ook niet verder:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

Daarom hierbij de vraag of iemand een andere weg weet, on-line, of binnenkort in het archief komt, en wil kijken naar het trouwboek van dit jaar. Ik vond in de inventaris wel een boek met bannen, en dat heb ik on-line doorgebladerd, maar daar zie ik hun huwelijk niet. Dat boek is ook vrij lastig te doorgronden, omdat er vrijwel geen jaartallen in staan.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Op 1 januari 2014 ontstond in Amsterdam West de RK Parochie Emmaüs, uit een fusie van de parochies van de H. Drie-eenheid, VVL en H. Maria Magdalena.
De parochie van de H. Drie-eenheid onstond in 2004 als een fusie van de parochies van de H. Franciscus van Assisi (bekend als “De Boom”), van de H. Augustinus (West) en van O.L.V. van Altijddurende Bijstand (bekend als de “Chassé”).
De parochie VVL ontstond uit een fusie van de parochies van de H. Vincentius à Paolo, van de H.H. Nicolaas en Barbara (“De Liefde”) en van het Heilig Hart (Vondel).
In 2007 werd de Chassékerk definitief gesloten. In 2012 volgde de 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

. In 2013 sloot 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 definitief haar deuren.
Meer informatie over de geschiedenis van de kerken vindt u in de kopjes hiernaast.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

Wellicht kun je met die parochie kontakt opnemen om te horen waar de originele boeken zijn opgeslagen. Misschien bij bisdom Haarlem? In het Noord Hollands Archief vind ik niets van die aard.

 

met vriendelijke groet, Bart

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Enno Borgsteede

Beste Bart,

 

Bedankt voor de tip. Ik heb contact gezocht met de parochie, en per mail een scan van het huwelijk ontvangen. Het trouwboek bevindt zich inderdaad nog in de parochie, en wel in de Boomkerk. Het is het 'Liber Matrimoniorum' 1918-2013 van de v.m. Parochie van de HH. Nicolaas en Barbara 'De Liefde'.

 

Er is speciaal voor mij een scan gemaakt van specifiek dit huwelijk, dus niet van de complete pagina's, en ik neem daarom maar even aan dat men hier niet echt op is voorbereid. Ik zal de parochie zo even een bedankmail sturen, en ik dank jou, omdat ik zelf al helemaal in de gedachte zat dat alle oude boeken al in de archieven verdwenen waren.

 

vriendelijke groeten,

 

Enno

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...