Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

zoekvraag betreffende Neeltje Borst / Neeltje Dorst 18de/19de eeuw regio noord/zuid holland


Adrie

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Beste lezers, onderzoekers, graag het volgende;

het betreft

Maarten Dorst - geboren 16-04-1819 Strijen

gehuwd op 10-09-1843 Hardinxveld met

Johanna [den] Bouwmeester - geboren 12-01-1824 te Hardinxveld - overleden op 28-11-1868 Haarlemmermeer

van Maarten Dorst wordt alleen de moeder opgegeven - vader NN

de moeder van Maarten wordt vermeld als Neeltje Borst

* Misschien is er sprake van een schrijffout en zou het Neeltje Dorst moeten zijn, of voor Maarten is er een schrijffout gemaakt en zou het Maarten Borst moeten zijn. Hoe dan ook....

Zijn er mensen die nadere gegevens hebben over deze Neeltje Borst / Neeltje Dorst?? 

In elk geval zouden de juiste gegevens omtrent haar ouders welkom zijn!!

Ik hoor het graag van jullie.

met vriendelijke groet,

Adrie

 

ps verstrekking van informatie dat niets toevoegt  aan het beantwoorden van de voorgelegde vraag hoeft niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Gemeente Strijen:
29-06-1840 overlijden Neeltje Dorst, echtgenoot van Jan van Houten en dochter van Job Dorst en van Neeltje Visser

 

Bruidegom Jan van Houten
Geboorteplaats Amersfoort
Leeftijd 52
BruidNeeltje Dorst
Geboorteplaats Strijen
Leeftijd 36
Vader van de bruidegomJan van Houten
Moeder van de bruidegom Maria Gerritse van Otterloo
Vader van de bruid Jacob Dorst
Moeder van de bruid Neeltje Visser
Gebeurtenis Huwelijk
Datum 23-09-1836
Gebeurtenisplaats Strijen
Weduwnaar van Ariaantje Kleuver; geboren 3 wettig erkende kinderen genaamd Maria, Jacob en Gerrit

 

Naam is dus Neeltje Dorst, geboren Strijen; je kunt even bij de huwelijksbijlagen zoeken naar haar juiste doopdatum. 27-02-1801 Strijen (uit de huwelijksbijlagen)

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

bewerkt door Bart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Een bijdrage uit stamboomforum van zojuist, waar exakt dezelfde vraag als bovenstaand ook hedenmiddag is geplaatst:

"Uiteraard begrijp ik dat je een belangrijke vraag zo spoedig mogelijk beantwoord wilt hebben. Om echter op twee fora tegelijkertijd dezelfde vraag te stellen is m.i. minder elegant. Mensen gaan overbodig (= dubbel) werk doen. Indien op twee fora vragen worden geplaatst dan gaarne daar melding van maken bij de vraag."

 

Ik onderschrijf dit uitgangspunt ten volle.

 

Met vriendelijke groeten, Bart

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik lees zojuist op stamboomforum dat de forumleden gisterenmorgen al bedankt zijn voor hun bijdrages bij beantwoorden van bovenstaande  vraag. Dit illustreert wat het gevaar is  (=bron van irritatie) van het stellen van vragen op meerdere fora tegelijkertijd.  

Maar misschien komt er hier ook nog een reactie, aangezien de vraagsteller aldaar meldt:  natuurlijk bedanken voor de reacties, maar dat doe ik graag op een tijdstip dat het mij goed uitkomt

 

 

met vriendelijke groet, Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumleden Groep

Blijkbaar is de vraagsteller  uiterst tevreden met de antwoorden die hij (hier en daar) heeft gekregen.

 

met vriendelijke groet, Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...