Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Patrick Byron & Bridget Murphy - Ierland ca.1780-1889


Framegote

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Ik heb weer eens wat dat ik niet begrijp. Er zal ergens een fout zitten, maar kan niet ontdekken waar.

Het gaat om de kinderen uit het huwelijk van Patrick Byron en Bridget "Biddy" Murphy.

Zij zijn beiden uit het begin van de 1780er jaren. Ik verwachtte een huwelijk rond de eeuwwisseling, maar die heb ik niet kunnen vinden. Wat ik wel vond is de doop van een aantal kinderen in Roscommon, Ierland:

1804 Michael ….. moeder is 21

1806 James …….    "         " 23

1808 Helen ……..     "           25

1810 Mary ………     "           27

1813 Martin ……..     "          30

1822 Terrance …..     "          39

1825 Frances ……    "          42

1826 Peter ……….     "         43

1846 Catherine …..     "        63

 

Persoonlijk heb ik het idee dat de laatste 4 kinderen misschien bij een andere moeder horen, maar in dat geval zal het iemand zijn met ongeveer dezelfde naam en met een echtgenoot die ook ongeveer dezelfde naam heeft als Patrick Byron. Wie kan me uit deze warboel halen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Het is een beetje moeilijk om uit "wat namen en getallen" een echte conclusie te trekken.

Ga toch proberen:

  • De laatste kan zeker afvallen, niemand kreeg [in die tijd dan] op haar 63e nog een kind. Of is het een typo?
  • Wat is er gebeurd tussen 1813-1822 ?
  • Daaruit kan men dan concluderen dat er zeker een echtpaar heeft bestaan met ongeveer dezelfde namen. 
  • Manier om erachter te kunnen komen, is de overlijdens/begraaf data van de ouders te zoeken, wie weet.
  • Of probeer een huwelijk van het tweede echtpaar te vinden. Wellicht makkelijkere want is later.
  • Voor de kinderen Frances [1825] en Peter [1826] is natuurlijk alles nog mogelijk.

Ben benieuwd!! 

Groetjes, K

bewerkt door Kèren
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Misschien heb je iets aan deze site, er zit een zoekmogelijkheid op.

 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

Groet,

Jannie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Kèren en Jannie, dank voor het meedenken. Ik heb ergens een site gevonden met de nazaten van Patrick en Bridget en daar staan dus maar 5 kinderen op! Tot en met Martin ....

Ik zal dus extra aandacht aan de laatste 4 dopen moeten schenken. Ik kan het niet uitstaan dat, waar ik in Nederland eigenlijk geen problemen ondervind, ik in het buitenland de ene na de andere moeilijkheid tegen kom. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

 

Frank, dat wordt dus zoeken - Kèren zei het ook al - naar een plusminus-ongeveer gelijknamig echtpaar in of kort voor 1822?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Nou, ik heb inmiddels een death record gevonden van Terrence: 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Daar staat toch echt dat Patrick en Bridget zijn ouders zijn.

Helaas staan de doopboeken van VOOR 1837 in Roscommon niet online. Tenminste niet waar IK er bij kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

En dan vind ik weer dit:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Nou Terrance / Terrence is duidelijk een kind van. 

Catharine kan gewoonweg geen kind van jouw echtpaar zijn, als ze in 1846 is gedoopt.

Maar dit is wel een transcriptie zou het zomaar kunnen dat er een foutje is gemaakt.

Als ik het rijtje in je eerste bericht doorneem zou 1816 een mogelijkheid zijn.

Zijn alle kinderen naar Amerika gegaan? Dan is het zoeken naar een huwelijk/overlijden van haar een optie.

Zo niet je kan [als Ierland daarvoor toestemming heeft gegeven] de film bestellen bij een mormoons centrum voor familiegeschiedenis.

Dat kost je alleen de verzendkosten. Ik had pech want de Duitse films mochten maar zeer sporadisch worden ingezien in Europa.

Ik heb dit gedaan zo'n 20 jaar geleden en ik heb geen idee of het nog zo werkt.

Als je interesse hebt wil ik het wel aan mormoonse vrienden van mij vragen, of het nog mogelijk is.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...