Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Zoek: Adrianus Cornelis van Dam 1774-77 geboren


Willemina Meijer

Recommended Posts

  • Forumleden Groep
Willemina Meijer

Hallo allemaal,

 

Bij mijn onderzoek naar de Fam. van Dam blijf ik hangen bij mijn oudste stamvader Adrianus Cornelis van Dam en zijn vrouw Sophia Broekers.

Adrianus Cornelis overlijd 25-11-1838 op 64 jarige leeftijd in Oosterwijk(Bronckhorst) Gelderland, volgens zijn overlijdensakte zou hij in Amsterdam geboren zijn circa 1774,

helaas kan ik hem niet vinden in Amsterdam, Gelders archief kom ik ook niet verder, wel enige data's bevolkingsregister gevonden in Doetinchem van zijn vrouw Sophia Broekers, religie RK.

Zijn eerste kind (zoon) word 01-09-1816 in Deventer geboren en krijgt de naam Mathijs,(naar zijn opa vernoemd?  de vader van Sophia heet Pieter)volgens de geboorteakte wonen ze dan in Dieren (Gelderland)

in eerste instantie gezocht in A'dam naar een Mathijs van Dam  die in 1774/1777 een zoon krijgt met de naam Adrianus Cornelis, in Dieren (Gld) en Deventer (OV) gezocht naar een huw.akte van 1816 of daarvoor, het overlijden is door derden aangegeven dus hoeft A'dam niet op waarheid te berusten, ik ga er nu dus van uit dat hij overal geboren kan zijn.

Van zijn kinderen heb ik alle gegevens, doop trouw... ze woonden destijds in Doetinchem.

 

Groetjes Willemina Meijer.

 

 

 

bewerkt door sadminF
titel aangepast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste Willemina Meijer,

 

Heb deze vraag ook in de Facebook groep van het StamboomVragenForum gesteld.

Ook ik na een paar uur zoeken, geen spoor van A.C. van Dam. Ook niet bij de vondelingen. 

Het kan natuurlijk ook in de omtrek van Amsterdam zijn, zoals Nieuwer Amstel. Noem maar wat.

 

Ben benieuwd of er iemand is die een opstapje of zelfs oplossing heeft.

Met een genealogische groet, sadminF 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumleden Groep

Misschien een beetje een later reactie, maar beter laat dan nooit:

Staat er misschien iets in de huwelijkse bijlagen van de kinderen over de herkomst van de ouders?

bewerkt door Framegote
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Willemina Meijer

Beste Frank,

Nee de huwelijkse bijlagen van de kinderen hebben niets opgeleverd, ook in DL al veel nagezocht, hij blijft een moeilijk geval.

Toch bedankt voor het meedenken.

Willemina.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

In Amsterdam vind ik in het doopboek wel een Adriaan Cornelisse die gedoopt werd op 09-08-1769 in de Zuiderkerk. Zijn vader had echter al een familienaam: van Reij. (bovenste rechts)

 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...