Dewi van der `Heide

zoek vader Nicolaas Smith

6 berichten in deze discussie

Ik ben op zoek naar de vader van Nicolaas Smith geb. 13-12-1884 te Bojolali

te Indonesie en overleden in Kamp 4 Tjimahi Indonesie op 29-05-1945. 

Zijn broer is Willem Alexander Smith  4-7-1875 te Soerakarta en overleden op 13-11-1946  te Batavia Indonesie.

Van Nicolaas Smith zou een interneringskaart uit kamp 4 Tjimahi kunnen bestaan  en ik hoop dat daar gegevens van zijn vader op staan.  Wie helpt mij aan deze informatie ? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan de geboorte van de broer niet vinden in de almanak. Ook belangrijk om te weten is dat de geboorte van Nicolaas Smith (13-12-1884)  een erkenning betreft welke vermeld wordt in RA1892:358. Mogelijk is zijn vader dat jaar in het huwelijk getreden. Verder kan ik van hen nog niet vinden. Van Nicolaas ook geen interneringskaart gevonden.

met vriendelijke groet, Bart

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mijn bron is de volledige naam van de "mogelijke broer" van Nicolaas iets uitgebreider : 

04-07-1875 geboorte Willem Alexander Paul Smith te Soerakarta (RA1876:258)
13-01-1909 Willem Alexander Paul Smith met Fictorine Portier te Soerakarta (RA1910:C26)

Zijn geboorte betrof geen erkenning. Dus ik neem aan dat de vader van Nicolaas wellicht dezelfde zal zijn als van W.A.P. maar de moeder  een ander.

Wellicht overbodig: 16-12-1883 geboorte Victorine Portier te Soerakarta (erkenning RA1895:365)

bewerkt door Bart

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank voor de snelle reactie.  Bij de gegevens van Nicolaas Smith wordt inderdaad  melding gemaakt van  " erkenning" .  Dit is niet het geval bij Willem Alexander Paul Smith.  Ik ken echter niet de naam van hun beider vader vinden of hun resp. moeder. `Kunt u mij daar verder helpen ?

Willem Alexander Paul Smith is gehuwd op 13-1-1909 met Vicorine (Fictorine) Portier  geb. 16-12-1983 Solo en overleden 1-2-1934 Meester Cornelis en Nicolaas Smith met  Maritah. Van deze echtgenote niets te vinden.  (resp. kinderen heb ik ook gevonden)

Het verbaast mij dat ik slechts 2 kinderen kan vinden van de vader van WAP Smith en `Nicolaas Smith. Lijkt mij erg weinig ?  Het meeste belang heb ik bij de naam en gegevens  van hun vader en evt  moeders.  !!  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn volgens mij nog twee voor de hand liggende wegen:

Nicolaas Smith is in het kamp overleden. Informatie over de mensen die in de kampen zijn overleden via het Rode Kruis afdeling oorlogsnazorg. Reken op doorlooptijd van ca 2-3 maanden.

Wellicht is er ook over zijn broer Willem Alexander Paul Smith informatie beschikbaar.

Je zou ook kunnen zoeken naar verfilmde aktes BS van de Mormonen. Kijk op de site  

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

hoe te zoeken naar films. Indien je een film hebt gevonden kun je nagaan of deze mogelijk beschikbaar is in Amsterdam bij het familycentrum op de Zaaiersweg. Zij hebben heel veel en je hebt dan niet de leenkosten voor de film. Zie hiervoor ook de site van IGV.

De naam Smith is zo algemeen dat het lastig is om naar evt kinderen uit het huwelijk van vader Smith te vinden.

Indien de zoons militair zijn geweest kun je informatie inwinnen bij SAIP  (stichting administratie Indische pensioenen in Heerlen.) of je kunt bij het Nationaal archief in de stamboeken gaan kijken.

bewerkt door Bart

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk overigens dat de vraag onder de verkeerde rubriek is geplaatst. Moet zijn Indonesië en niet Ancestry. Maakt voor de antwoorden niet zoveel uit.

bewerkt door Bart

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om commentaar te plaatsen

Je moet lid zijn om commentaar achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan voor onze forum. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden