Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Toegangsnummers HCO


Belute

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

beste leden,

Ik heb onlangs op de Generale Index (GI) van het HCO (Zwolle) via de achternamen "Helleman" en "Helman" een aantal treffers 'gescoord'. Veel van de treffers had ik al in de DTB van Zwolle (via FamilySearch) ontdekt, maar een aantal stukken uit secundaire bronnen waren nieuw voor mij. Die stukken zou ik graag inzien op het HCO in Zwolle. Dat geeft me hopelijk meer info over de herkomst van mijn voorvader Gerrit Helleman i.c. Geert Helman. Bij sommige treffers was echter het toegangs- en inventarisnummer niet vermeld. Nu is mijn vraag:

Kan iemand mij vertellen wat de toegangs- en inventarisnummers zijn van de volgende typen archiefstukken. Het lijkt me n.l. handig om dat te weten alvorens naar Zwolle af te reizen voor een bezoek aan het archief van het HCO. 

- Transportregisters 1753, 1783, 1791

- Resoluties van Schepenen en Raden 1791

- Registratie van alle huizen 1812, wijk Kamperpoort

- Bevolkingsregistratie 1860-1940

- Inventaris van goederen wijk Diezerstraat 1766-1791

Reacties zou ik zeer op prijs stellen.

Bij voorbaat dank

 

Bert Helleman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Goedenavond Bert,

 

Neem aan dat u op de site van HCO al gekeken hebt om daar de ontbrekende toegangs- en inventarisnummers te zoeken. Ik zou zo niet weten hoe ze anders zijn te vinden. Vaak is het mogelijk om alvast stukken aan te vragen via de site van een archief, zo doe ik het voor het Gelders Archief. Misschien is het een idee het HCO telefonisch te benaderen hoe dat aldaar te werkt, als u het niet op hun site kan vinden.

Succes, met een genealogische groet, sadminF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...