Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

familie Dogger-van Duuren 20e eeuw


Framegote

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Hallo mede speurders,

 

In de hoop dat het hier wel lukt (ik heb het in een aantal facebook-groepen ook al gevraagd) probeer ik het hier ook:

In de bekende 'oude schoenendoos' van mijn moeder, vonden we een foto van een groep mensen, waaronder mijn moeder, haar broertje en - na wat speuren - hun ouders. Toen we aan de hand van hun geschatte leeftijd gingen kijken welke datum dit zou moeten zijn en wat de gelegenheid was, "viel" ons oog op het paar met corsages en de dame rechts van hen. De dames herkenden wij… dat zijn Alida Cornelia van Duuren (de bruid) en haar moeder Alida Cornelia Imhof. 

Met het feit dat Adriaan Wilhelm van Duuren er niet bij staat (de man van A.C. Imhof was overleden op 22-11-1935) kwamen we tot de conclusie dat deze foto gemaakt moet zijn op het 25 jarig huwelijk van Jacob Dogger en Alida Cornelia van Duuren, getrouwd in Amsterdam op 16-11-1911. Zij waren met hun 2 zoons Jacob (1912) en Gerrit (1916) op 14-12-1926 naar 's Gravenhage verhuisd.

Ik vermoed dat de rokende jongens links, de zoons van het bruidspaar zijn. Het paar meteen achter de bebrilde dame links, zijn mijn grootouders Dirk Hendrik Schreuder en Maria Johanna van Duuren, de jongste zus van de bruid. HUN dochter (later mijn moeder) zit op de grond helemaal rechts. Wie naast haar zit weet ik niet, maar DAARnaast zit het broertje van mijn moeder. Nu willen wij graag weten wie nog meer op deze foto staan en dus, welke namen bij welke personen horen. Wie kan me helpen?

Log alstublieft in om de attachment te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...