Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Nog niet voorgesteld


geenschrader

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Ik had me nog niet voorgesteld hier! Ik ben Gert en mijn forum naam heeft betrekking op mijn allereerste vraag hier op het forum.

Jaren geleden hoorde ik een oude tante vertellen over mijn voorouders van vaders kant en wat mij intrigeerde was het feit dat mijn over-over grootvader een schipper was die spoorloos verdwenen was. Later leerde ik mijn toekomstige vrouw kennen en zij had al een vrij grote stamboom van haar familie gemaakt, en dit wakkerde mijn interesse op. Al snel kwam ik terecht op de website van Tresoar (ik en vele van mijn voorouders zijn Fries) en vond al heel veel informatie en mijn stamboom groeide gestaag. Maar die verdwenen over-over grootvader bleef lange tijd onvindbaar totdat ik een paar maanden geleden eindelijk het overlijdensbericht van die verdwenen schipper vond. Ik heb nu het gevoel dat ik het meeste van wat ik kan vinden kompleet heb, of mijn doel heb bereikt. Veel verder dan halverwege 1700 kom je meestal niet, met wat uitschieters naar de 17e eeuw, 16e eeuw en 15e eeuw. Realistisch gezien is het bijna onmogelijk verder te komen dan tot voor 1500. Er zijn nog vele losse eindjes die misschien met geduld weer wat verder kunnen komen en ik kan nog vele draadjes aanvullen oftewel zijwegen in gaan via broers of zussen van verre voorouders en dan teruggaan tot tenminste de 20e eeuw. Een stamboom is nooit voltooid. Het is voor mij een leuke hobby gevoed door mijn nieuwsgierigheid en soms leer je nog wat over de geschiedenis ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...