Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

vertaling Verklaring van Overlijden


Ludmilla

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Beste mensen,

Dankzij de hulp van

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

werden in 2014 ruim 5200 scans met Verklaring van Overlijden geindexeerd en getranscribeerd. Hierdoor werd het voor de stichting Memorial Damslachtoffers 7 mei 1945 mogelijk een selectie te maken met mogelijke slachtoffers waar meer onderzoek naar moet worden gedaan. 

Graag roep ik nogmaals de hulp in bij het ontcijferen van deze 3 overlijdensoorzaken. 

zie 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Hartelijk dank,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik kan er jammer genoeg niets van maken Ludmilla en ik denk dat er iemand met een medische achtergrond beter uit kan komen, alhoewel ik hoop het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Ik denk dat de middelste dysenterie is. 

De eerste is algebra.

De derde, meen ik in de laatste twee woorden te lezen "arteria carotis"
Als ik daarop google kom ik op een site waar ze het over  

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

SadminF ik heb de antwoorden nog eens vergeleken maar het is nog steeds een puzzeltje voor mij, over 2 weken ga ik naar een latijnkenner toe, dus is er geen antwoord leg ik de vraag bij hem neer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

De tweede en derde scan kunnen met deze hulp worden weggestreept, in ieder geval geen oorzaak mbt overlijden Dambeschieting. De scans blijven nog wel even op onze site staan, misschien dat er meer reacties komen die tot hetzelfde leiden. In ieder geval heel hartelijk dank allemaal voor het meedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

misschien een rare opmerking, maar vaak hebben (huis-)artsen maar een enkele blik nodig om JUIST dit soort hiërogliefen te ontcijferen. Ze worden volgens mij geselecteerd op zo'n handschrift :-)

… Misschien een idee om het aan zo iemand te laten zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...