Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Cornelis Hendrik van Andel 1899 - 19??


Framegote

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Goedemorgen,

 

Ik ben wat oude mails aan het doorworstelen en vond een nog oudere foto van een dame die in 1933 drieënnegentig jaar werd, samen met (naar ik aanneem) haar nog enig levende dochter. Het kan echter ook een schoondochter zijn. In dat geval zou de enige zoon die volwassen is geworden getrouwd moeten zijn. Haar zoon was Cornelis Hendrik van Andel, geb. 12 mei 1873 te Haarlemmermeer. Deze was inderdaad getrouwd met Maria Johanna Duin, geb. in 1881 te Haarlem.

Zij krijgen 4 kinderen:

Cornelis Hendrik, geb. Rotterdam, ZH 23-09-1899; 04-07-1917 vertrokken naar Maastricht

Johan Bastiaan, geb. Rotterdam, ZH 20-11-1901, ovl. Nijeveen, DR 16-07-1913

Engelina Maria Wilhelmina, geb. Rotterdam, ZH 04-01-1904; op 01-07-1927 naar de Rijkskliniek in Utrecht "verhuisd"

Maria Johanna, geb. Nijeveen, DR 19-08-1912, ovl. Bloemendaal, NH 24-02-1933

 

Van Cornelis Hendrik weet ik verder dat hij op een gegeven moment in Breukelen woonde en dat hij op de lijst staat van mensen die hun Nederlanderschap zijn verloren door buitenlandse krijgsdienst (in de tweede wereldoorlog).

Verder weet ik niets van deze man. Is hij getrouwd geweest en heeft hij kinderen gehad?

 

Ook van zijn zusje Engelina Maria Wilhelmina weet ik niet meer dan wat hierboven staat.

 

Wie kan me helpen aan hints?

 

Groet

Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Frank,

 

Cornelis Hendrik van Andel, geb 1899 is getrouwd met Johanna Christina de Vos, kijk bij het

bevolkingsregister van Den Haag.

Ze zijn getrouwd in 1928 in Renkum, hun zoon wordt in Den Haag geboren.

 

Groet,

Jannie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Frank, er is ook een persoonskaart van Cornelis Hendrik in Rotterdam.

Het huwelijk van deze mensen kan ik niet vinden, ondanks de vermelding op de kaart in Den Haag.

 

Jannie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Cornelis Hendrik en Johanna Christina zijn wel degelijk op 12 jan. 1928 in Renkum getrouwd.

Gezien bij Zoekakten. Vreemd dat dit huwelijk niet in wiewaswie staat.

Hij woonde in Den Haag en zij In Renkum.

 

Jannie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dank je, Jannie.

Ik heb gevonden wat je hebt aangegeven.

Nu weet ik bijna alles wat ik wil weten van deze Cornelis Hendrik van Andel, behalve zijn overlijdensdatum en die van zijn vrouw Johanna Christina de Vos.

Ook die van zijn moeder Maria Johanna Duin kan ik niet vinden, trouwens.

 

Ik heb gevonden dat Cornelis Hendrik senior, met zijn vrouw Maria Johanna Duin en hun twee kinderen Maria Johanna en Cornelis Hendrik op 08-11-1926 vanuit Zegwaart naar de Hildebrandstraat 118 in 's Gravenhage zijn verhuisd. Op 29-03-1928, dus na het huwelijk van Cornelis Hendrik, verhuizen pa, ma en zus nog naar de Emmastraat 43 te Rijswijk. Ik vermoed dat pa en ma daar zijn overleden.... Op 24-02-1933 overlijd zus Maria Johanna in Bloemendaal ... dat zal in het "sanatorium" zijn, vermoed ik.

 

Nog een klein stukje en dit boek kan dicht. :-)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Waarschijnlijk is het opvragen van een persoonskaart bij het CBG de enige manier om achter de overlijdensdata te komen. Ik heb op diverse sites met overlijdensadvertenties en grafstenen, de krant Delpher en de NGV gezocht, maar niets gevonden.

Succes met verder zoeken!!

 

Jannie

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ja, daar ben ik ook bang voor, maar eigenlijk ben ik niet van plan hier geld aan uit te geven. Ik zal in de aantekeningen bij deze Cornelis Hendrik (junior) zetten dat meer info wellicht op de PK te vinden is.

 

Bedankt voor je hulp.

 

Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik vond overigens nog wat aparts (hoewel) ...

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

In de overlijdensakte van Cornelis Hendrik van Andel (senior dus), zoon van Bastiaan en Jannigje Fokker, staat dat zijn moeder al is overleden ...

Ik begon deze discussie met een melding over een foto.... Jannigje Fokker is geboren op 10 juni 1840 en (naar ik nog steeds aanneem) staat op de foto op haar 93e verjaardag met naar ik aan neem, haar dan nog enig levende dochter Jacoba. Jacoba overleed ongetrouwd op 01-11-1948.

 

Log alstublieft in om de attachment te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...