Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Ancestry documenten gezocht voor omgekomen vliegtuigbemanning Tweede Wereldoorlog


gerard54321

Recommended Posts

  • Forumleden Groep
gerard54321

Beste Mensen!

Op 17 juni hoop ik een monument te onthullen voor de omgekomen vliegtuigbemanning van een gecrashte Lancaster, 72 jaar geleden.

Het zou geweldig zijn dit moment te ondersteunen met een kleine publicatie rondom de levens van deze mannen. De zoektocht naar familieleden wordt bemoeilijkt door grenzen en routes.

Nu weet ik dat er op Ancestry veel moet staan over deze gemixte bemanning van Canadezen Engelsen en Nieuw-Zeelanders. Helaas: geen creditcard en niet van plan er 1 voor dit doel aan te schaffen.

Wie kan mij helpen aan gegevens en documenten over:

-Alexander Donovan McConnell, servicenumber  39061, New-Zealand

-Donald Fullerton Neilson,  J.24170, Canada

-Harold Beverly Brett,  J.23959, Canada

-Arthus Thomas Paget,  1395217, England/UK

-Ernest William Webb,  1894355, England/UK

-James Morris McKay,  591199 , England/UK

-Joseph Edward Legg,  909926; England/UK

-John Kay Murray,  J.86549, Canada

 

Wie helpt mij uit de brand!?

Graag!,

Gerard van der Vliet

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste Gerard54321,

 

Welkom op het SVF! 

Ik zal komende week zodra ik tijd heb voor u zoeken en kijken wat er over de bemanning te vinden is.

Nu is uw verzoek wel erg breed, gegevens en documenten, kunt u dat wat meer uitleggen, wat u precies weten wilt?

Heeft u zelf al gezocht en zaken gevonden?
En ik hoor graag ook of u uw oproep op andere fora heeft geplaatst, dit om dubbel zoekwerk te vermijden.

 

U heeft het over een monument wat wordt onthuld, waar gebeurt dat? En zit er iets van een stichting achter ? Zijn er overlijdensakten opgemaakt [als ze bij de crash zijn omgekomen]? 

 

Wij plaatsen geen privé gegevens van personen die nog in leven [kunnen] zijn, dus daarvoor zal ik persoonlijk contact met u opnemen.

 

Met een genealogische groet,

sadminF - beheerder

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Gerard, heb je al eens naar de site van de Commonwealth War Graves gekeken omdat hier meestal de directe familieleden er al bij staan:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

?

(Indien je bij ancestry de categorie " UK, Commonwealth War Graves, 1914-1921 and 1939-1947" ziet, dan kun je precies hetzelde gratis vinden op de gegeven site!)

 

 

Voor andere belangstellenden,  het schijnt hier om overlijdensdatum 17/06/1944 te gaan .... zie bv

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

 

Sylvia

bewerkt door Ozlady
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Dank Ozlady, veel kan dus zelf worden gevonden.

Ik wacht op reactie van topic starter tot ik verder zoek op ancestry.

 

Met een genealogische groet, sadminF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...