Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

info gevraagd over Elly Lim uit Indonesie / Leeuwarden


Maikel Galama

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Hoi allemaal,

onderstaand mailtje ontving ik vandaag maar ik weet er bij gebrek aan onvoldoende zekerheden geen raad mee.

Iemand van jullie wel ?

Groetjes, Maikel

Dag Maikel,

Kun jij me misschien helpen met het volgende?

Ik zoek gegevens over een zekere Elly Lim, een dame van Chinees-Indonesische afkomst die rond 1920 geboren zal zijn. Ze moet onderwijzeres geweest zijn in Leeuwarden en getrouwd met een Fries, naam onbekend. Volgens haar neef, wonend in Djakarta, is ze in Friesland overleden. Bij graftombe.nl vind ik haar niet, maar jij weet ook nog wel eens wat! Of Elly haar officiële voornaam is weet ik ook al niet. 

Groetnis,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hoi allemaal,

ik zal deze vraag ook op het Tresoar forum zetten want misschien heeft iemand haar persoonlijk gekend.

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Maîkel,

Het zal niet makkelijk worden met alleen een naam en verder geen echte nadere informatie. Als ik google op haar naam en Leeuwarden of Friesland, krijg ik een paar vreemde links, die volgens mij niets te maken hebben met je vraag.

Wat wel een idee kan zijn is bij het CBG de Indische bronnen bekijken. Ik heb daar en nu praat ik over een jaar of 25 geleden, toen al gegevens gevonden van mijn ooms. Misschien is er nu zelfs wel meer te vinden.

Daar heb ik vier pagina's Lim advertenties voor je gedownload, waarin ik in de gauwigheid niets vond, maar misschien dat vragensteller er wel iets uithalen kan. Deze advertenties online gaan nog maar tot 1970, dus ook daarvoor is een bezoek aan het CBG een idee.

Een ander idee kan zijn om een site zoals deze te vinden

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

waar mensen berichten kunnen plaatsen, op zoek naar iemand. Je zit dan dichter bij de doelgroep.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vergat een belangrijke link......

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_ashamed0002.gif" alt="A9!">

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Met een opsporingsonderwerp op hun forum:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Ook de moeite waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hoi Kêren,

> Het zal niet makkelijk worden met alleen een naam en verder geen echte nadere informatie <

Ik ben me heel erg bewust van bovenstaand citaat van jou.

Ook op het Tresoarforum zijn geen reacties gekomen, wel 2 rechtreeks op mijn e-mail adres.

Beide gaven echter te weinig zekerheid om het gevoel te hebben dat we een goed spoor te pakken hebben.

Voor het Tresoar forum, zie:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Ik zal ook op de Tresoarsite vermelding maken van het onderwerp op Stamboomvragenforum.

Bedankt voor de familieadvertenties, ik had ze zelf ook al gedownload (sorrie dat ik dat niet had vermeld) maar nu nogmaals bekeken.

Ook dit leverde niets op.

De andere linken laat ik aan de oorspronkelijke vragensteller ter beoordeling.

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...