Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Overlijdensberichten van in Ned. Indië geborenen


Peter Miebies

Recommended Posts

  • Forumleden Groep
Peter Miebies

Op mijn blog vindt u o.a. een post met namen van meer dan 1000 mensen die in de 20e eeuw in Ned. Indië geboren zijn en inmiddels overleden. Nieuwe namen blijven toegevoegd worden.

Hebt u belangstelling voor een bepaalde advertentie, dan is een scan verkrijgbaar, gratis uiteraard. 

De URL is 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

.

 

Mvg,

Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Complimenten, mooi initiatief. Hartelijk dank.

 

met vriendelijke groeten, Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumleden Groep

De teller staat inmiddels op boven de 2500, de URL is nog steeds zoals hierboven genoemd.

Mvg,

Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumleden Groep
Peter Miebies

We zijn inmiddels de 3500 gepasseerd. 

De link naar waar deze lijst te vinden is, is 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

.

Mvg,

Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Peter dank je wel voor de contante updates.

Het helpt me [en anderen vast ook] herinneren om er weer een een kijkje te nemen.

Gr. K

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Peter Miebies

Kèren, het genoegen is geheel aan mijn zijde :-)

Gr. Peter

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...
  • Forumleden Groep
Peter Miebies

Bijna een jaar verder staat de teller vandaag op 4000 rouwadvertenties! Eigenlijk een beetje triest, al die overledenen maar voor de zoekende achterblijvers is het misschien toch een nuttige opsomming. U vindt de gegevens hier: 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

.

 

Mvg,

Peter

PS Op mijn blog is ook ruimte voor Indische geboortes. Voor 37 bijzondere babies, zie 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumleden Groep
Peter Miebies

Bijna 9 jaar en 4 maanden na de start, telt de lijst met rouwadvertenties van in de 20e eeuw in Indië geborenen, 5.000 personen. Toch wel een mijlpaaltje, vind ik 😊.

Voor wie dit een wat merkwaardige hobby vindt, die rouwadvertenties/-brieven bevatten vaak nuttige informatie voor genealogen en anderen. B.v. plaats en datum van geboorte en overlijden, familierelaties en soms ook contactadressen. Het noemen van plaatsnamen en data is niet altijd "in de mode" geweest. Pas in het begin van de 80-er jaren van de vorige eeuw kwam het noemen van de plaats van geboorte in rouwadvertenties in zwang.

Een aantal namen is gelinkt aan de 'database gelijkstellingen' van Dennis de Calonne en Tjaart Schillhorn van Veen, een indrukwekkende informatiebron waarin meer dan 16.000 personen genoemd worden!

Sinds ik met het samenstellen van deze lijst op mijn blog 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 ben begonnen, zijn er meer dan 30.200 bezoekers geweest. Met regelmaat krijg ik verzoeken om een rouwadvertentie op te sturen. En daar was het om begonnen.

Blijft de vraag of de lijst ooit 10.000 personen zal tellen. Tja, ik hoop natuurlijk dat betrokkenen een lang leven mogen hebben, dus wat mij betreft mag die mijlpaal nog wel even uitblijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumleden Groep

Inmiddels, 10 jaar en 8 maanden na de start, is de lijst met rouwadvertenties etc. uitgebreid tot bijna 6050 stuks. Binnen afzienbare tijd komt er nog een behoorlijk aantal bij omdat ik het NRC-krantenarchief aan het doornemen ben. Het aantal bezoekers staat op 34.300. Deze blogpost mag zich dus in een zekere populariteit verheugen.

Mvg,

Peter Miebies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumleden Groep

Inmiddels staat de teller op 6.376. De uitbreiding betreft voornamelijk mensen geboren eind 19e, begin 20e eeuw.

Ook Chinese namen komen regelmatig voor.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...