Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Nationale Militie


alvara

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Mijn grootvader Jan Hendrik van Alphen, geb. Beusichem (GLD) 2-6-1862, is blijkens een verklaring van de Nationale Militie, gevonden als huwelijksbijlage in 1885, "dat hij op den 12 Mei 1882 is ingelijfd en nog is dienende".

Wat betekent dit? Dat hij 3 jaar in dienst is geweest? Waar kan ik hier iets over nagaan? 

Gaarne reactie van een van u.

Vriendelijke groeten,

Alvara

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Naar mijn weten diende men 6 jaar. Heeft de commandant van zijn legeronderdeel ook toestemming verleend (zie huwelijksbijlagen)?

Wat betreft evt dienstfeiten zul je in de stamboeken moeten zoeken welke in het Nationaal Archief  liggen. Staat er op het militiepapier geen onderdeel?

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

met vriendelijke groet, Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Citaat

 

Dank voor uw reactie. Tussen de huwelijksbijlagen vond ik een brief van de minister van marine met de toestemming tot het huwelijk. Brief was gericht aan de burgemeester. Ook hier geldt weer de spreuk: Elk antwoord roept weer nieuwe vragen op. Uit het bevolkingsregister van Beusichem heb ik niet kunnen opmaken, dat hij een aantal jaren afwezig is geweest wegens dienstplicht. Helaas is dat register nog niet on-line. Niettemin, ik ben weer een stapje verder, dank zij uw hulp. 

Vriendelijke groeten,

Alvara

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...