Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Marike Pele (van den Tweel)


Framegote

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Op 21 november 1723 trouwen in Nijkerk (GL) Joannes Brandsen en Marike Pele.

Joannes is op 24 september 1690 in Nijkerk gedoopt als zoon van Berendt Janssen en Anne Maes. Aeltje Maes was de doopgetuige.

Ik ben nu op zoek naar de doop van Marike. 

Volgens het boek "Stamboom van de familie van Noordenburg" zou zij de familienaam VAN DEN TWEEL kunnen voeren, of in ieder geval tot die familie behoren.

Als dat zo is, kan het interessant worden, want ik heb een gezin waar zij eigenlijk best in zou passen ... als ze daar natuurlijk hoort:

Peel Gisberts en Aeltje Lammers krijgen voor zover ik heb kunnen vinden vier kinderen in Nijkerk. 

Grietje, op 13-09-1707, doopgetuige Annetje Alberts

Martje, op 21-08-1710, doopgetuige Annetje Alberts

Wolfert, op 21-01-1713, doopgetuige Giebeltje Pelen

Lammert, op 14-01-1715, doopgetuige .... Peelen

Ik heb de doopgegevens van deze Peel en Aeltje (nog) niet kunnen vinden, maar dat zal tussen 1680 en 1685 zijn, misschien nog wat eerder. Marike zou misschien een dochter van hen kunnen zijn, dacht ik.

Ik heb het RK doopboek nu een keer of 5 doorgelezen, maar kan de doop niet vinden. Ook in het gereformeerde doopboek staat ze niet. 

Wie heeft een idee en/of kan me helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

 

Ben je er zeker van dat ze katholiek waren?

Zijn de ouders beiden afkomstig uit dezelfde plaats, soms verblijft hoogzwangere moeder bij familie, om wat voor een reden dan ook en bevalt daar plotseling.

Als je verder wil komen, denk ik dat je moet zien of er memories en/of notariële akten zijn overgeleverd.

Meestal betekent dat naar het archief gaan waar desbetreffende plaats onder valt.

 

Zijn maar een paar punten die ik aandraag, wellicht brengen ze je op een idee.

Succes!

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumleden Groep

Hoi kèren,

Sorry dat ik zo laat reageer. We zijn bijna klaar met de nasleep van het overlijden van mijn moeder ... nog een weekje denk ik.

Ik heb inmiddels de doop van Maria Pele VAN DEN TWEEL gevonden in Achterveld (03-10-1697). Haar ouders, Peel Gisbersen van den Tweel en Aeltje Lammers, zijn RK getrouwd in Achterveld op 02-07-1693. Zij krijgen 9 kinderen! Hun laatste drie kinderen zijn gedoopt in Nijkerk, dus ik vermoed dat de ouders daar ook overleden zijn.

Ik heb ergens de doopdatum van Aeltje Lammers gelezen, maar niet op de originele bron, dus ben ik nog steeds op zoek. Wat ik gelezen heb is Achterveld 01-08-1675, maar in het online staande doopboek heb ik het niet kunnen vinden. Van Peel Gisbersen van den Tweel heb ik verder nog niets kunnen vinden.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...