Spring naar bijdragen
gvdklundert

Boskoop militiegevens van mijn opa

Recommended Posts

gvdklundert

Goedemiddag. Ik ben op zoek naar militiegegevens van mijn opa: Josephus Antonius Jansen uit Tilburg die gelegerd was tijdens de militie (1914) in Boskoop. Wie kan mij helpen aan hints om daar meer van te achterhalen.?

bewerkt door Gemma vd. Klundert-Bertens

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Kèren

Dag Gemma,

Welkom op ons vriendelijke forum! ;-)

Heb je al een keer gekeken op

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

gekeken?

[P.S. Ik heb even gezocht, maar kwam hem niet tegen.]

Nu is het jaar vrij recent, maar je kan proberen of dossiers uit die tijd al in zijn te zien op het Nationaal Archief.

Succes, Keren

bewerkt door Kèren

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
gvdklundert

Hoi hoi goedemorgen.

Ja. daar heb ik al gekeken, maar geen info over hem.

Hij is met 30 jaar (ik denk beroeps, omdat hij in 1896 bij de militaire academie was) in de 1e wereldoorlog ingezet in Boskoop terwijl hij uit Tilburg komt. Ik

heb er een aantal foto's van. Zou heel graag achter zijn gegevens komen, dan moet ik naar het archief in Den Haag. Zijn dienstnr. heb ik nergens kunnen vinden en ook niet in de huwelijkse bijlagen. Dat werd toen net afgeschaft geloof ik.  Dus als iemand mij nog meer hints kan geven heel graag. Hartelijke groetjes vanuit het frisse, natte zuiden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
paulae
On 1/8/2016 at 3:52 PM, gvdklundert said:

Goedemiddag. Ik ben op zoek naar militiegegevens van mijn opa: Josephus Antonius Jansen uit Tilburg die gelegerd was tijdens de militie (1914) in Boskoop. Wie kan mij helpen aan hints om daar meer van te achterhalen.?

Hallo Gemma, er staat een Josephus Antonius Jansen op de site die je aangegeven is. Hij staat er onder 's Hertogenbosch, maar dat zou eventueel kunnen, als de archieven daar bewaard werden. Het is de moeite van het zoeken waard, ik verwachtte helemaal niets over mijn grootvader te vinden, maar heb vanmiddag de gegevens kunnen downloaden, dus eventueel heb jij ook geluk. Het geboortejaar wat aangegeven wordt is 1871. 

Success

Paula

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om commentaar te plaatsen

Je moet lid zijn om commentaar achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan voor onze forum. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden