Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Jurjen en Elisabeth Syna uit Groningen


Andries

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Hallo allen,

 

Een tijd terug heb ik dit over Elisabeth Syna gevonden: zij trouwde te Leeuwarden op 18 december 1791 met Klaas Jentjes de Vries (1766-1820). Hun kinderen: Jetske (1792, naar vaders moeder genoemd), Jurjen (1794 en 1797), Agnietie (1795), Grietje en Godfried (1799). Bij haar overlijden, Leeuwarden 18 augustus 1839, staat als geboorteplaats Groningen genoemd, geschat geboortejaar 1761, ouders onbekend.

Vandaag vond ik een Jurjen Syna, die wel Elizabeths broer moet zijn. Hij trouwt Leeuwarden 11 mei 1794 Johanna Wopkes, en overlijdt Leeuwarden 13november 1838, geboren Groningen rond 1763, ouders onbekend. Kinderen: Godfried (1795), Grietje (Anna Margriet) (1797), Jurjen (1801), Frederik (1804), Frans (1807), Trijntje/Catharina (1812), Elisabet (1815) en Jan (1819).

 

Wat ik ook probeer met Allegroningers, ik kan ze niet vinden dit tweetal. Het probleem is denkelijk dat ten tijde van de geboorten de familienaam niet werd gebruikt, of zo anders werd gespeld (ik probeerde ook Siena en Sina) dat hij niet terug te vinden is. Zijn er handige Groningen researchers die het raadsel wel op kunnen lossen?

 

Vriendelijke groet,

 

Andries.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dag Andries,

 

Ik kon het ook niet zo snel vinden, dus sluisde ik de vraag door naar Bram van der Laan uit Heiloo, die daar inderdaad erg handig in is. Leek me de aangewezen persoon. Hij vond prompt beide kinderen terug, de dopen waren R.K. (statie Guldenstraat) en de betrokkenen hadden daarom meerdere (en opgesierde) voornamen.

 

Kind Elisabeth:

Christina Elisabeth, ged. Groningen R.K. 29-9-1763, dr. van Johannes Georgius Sena en Anna Margaretha Wagners, getuige Catharina Elisabeth Winth.

 

Kind Jurjen:

Georgius, ged. Groningen R.K. 15-12-1765, zn. van Georgius Sena en Anna Marg. Wagners, getuige Georgius Robes.

 

Met deze info kun je het zelf nog een keer in AlleGroningers oproepen en ook de scans controleren, want dat hebben wij niet meer gedaan.

 

Groeten,

Petra.

bewerkt door Petra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Geweldig, Dankjewel Petra. Ik had juist de verlatiniseerde dopen eerst overgeslagen omdat beiden hervormde partners hadden en hun kinderen ook gereformeerd doopten. Weer een leermomentje voor me: altijd alle opties open laten!

Groet, Andries.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...