Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

gezocht: info over Gaspar Spijkerman, 1762 Amsterdam


jacqueline

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Wie kan huwelijk en/of overlijden vinden van Gaspar (Casper) Spijkerman, RK Stadhuis van Hoorn te Amsterdam gedoopt op 6-2-1762, zoon van Willem Spijkerman en Hendrina Wansteker. Mij lukt het niet, voor noch na 1811. 

De enige optie tot dusver is een familieadvertentie via Wiewaswie: Kasper Spijkermans, 17-11-1796 te Zierikzee. Is iemand in de gelegenheid deze advertentie in te zien? Bij voorbaat dank voor de moeite!

 

Groeten van Jacqueline

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik heb de advertentie voor je, maar ik weet niet hoe ik dat ding hier moet krijgen. Wil je me je email sturen, dan kan ik je dat blad sturen.

jantjevapestaartjehome.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Jannie heeft me de advertentie inmiddels toegestuurd. Dank je wel! Behalve het overlijden op 17-11-1796 in Zierikzee staat er als extra informatie helaas alleen maar in dat hij het laatst in Middelburg heeft gewoond en dat men personen die eenige actie of praetentie hebben ten lasten van den onbeheerden boedel verzoekt zich te melden.

In Middelburg is er in de Gravenstraat blijkbaar een huis en erf De Spijkermand - het is me echter niet helemaal duidelijk of dit al eind 18e, of pas begin 19e eeuw bestond. Verder worden er te Middelburg in 1780 een Gilles Spikerman en in 1786 een Maria Fransina Spijkermans begraven. Geen van beiden uit de Gravenstraat.

Er is verder niets over deze Middelburgse Spijkermannen te vinden. Het helpt helaas niet dat veel DTBL-gegevens van Zeeland verloren zijn gegaan (op 17 mei 1940 is ongeveer de helft van het toen aanwezige DTB-bestand bij het Duitse bombardement op Middelburg verbrand) dan wel nog niet geïndiceerd en/of opgenomen zijn in de database. In het overzicht van de in Zeeuwen Gezocht opgenomen indexen op de DTB-registers komt Middelburg in ieder geval niet voor. Waarom die twee begravenen er dan wel in staan weet ik ook niet!

Voor wat betreft mijn Gaspar Spijkerman ben ik in ieder geval dus nog even ver!

 

Groeten van Jacqueline

bewerkt door jacqueline
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Toch nog gevonden: begraven 09-10-1774 in Amsterdam, eerstgeboren kind van Willem Spijkerman.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...