Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

geemigreerd naar Engeland


lenny

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Hallo,

 

Ik ben er vandaag achter gekomen dat

Pieter Leonardus van den Berg is geboren op 25-04-1875 in Overveen, zoon van Pieter Leonardus van den Berg en Anna Catharina Engels. Pieter is overleden in juli- augustus- september 1957 in Bromley, Kent GB, ongeveer 82 jaar oud.
 
Hij woonde in 1916 al in Londen en was getrouwd met een A.H. Havery, en had toen al kinderen. Dit staat op de overlijdensadvertentie van zijn moeder in 1916.
Dat is alles wat ik weet, ik ga er vanuit dat hij in Engeland getrouwd is maar dat kan ik niet vinden en ook niet wanneer hij geëmigreerd is naar Engeland en zijn overlijden komt voor op de England and Wales Death Registration Index 1837-2007. Deze index staat op

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Wie  weet hoe ik aan de juiste gegevens kan komen, want Engeland is volkomen onbekend terrein voor mij.
 
Bij voorbaat dank,
 
Lenny
bewerkt door lenny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste Lenny,

 

Met de gegevens die u vond van zijn overlijden is tegen betaling zijn overlijdensakte op te vragen, om de exacte datum te weten te komen. Hier wordt de akte uitgelegd:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Zoeken naar zijn huwelijk, is een mogelijkheid, ik heb even een poging gewaagd en kon die niet zo gauw vinden. Overigens gebruik ook de zoekterm vandenBerg en alleen Berg, of Burg zelfs. Engelstaligen weten weinig van Nederlandse namen.

Om te zoeken is het

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

  beperkte zoekmogelijkheden zijn gratis, voor al het andere moeten credits worden gekocht of

Hier is the site van

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

Op find my past kan ook worden gezocht, ook betaald via credits. Maar soms is een zoek resultaat voldoende om ergens anders verder te zoeken. Zo vond ik daar P vandenberg, geboren 1875 die in 1896 the UK verlaat voor Cape, Zuid Afrika. Of het Pieter Leonardus is geen idee.

Verder hebben wij hier op het StamboomVragenForum een abonnement op ancestry,

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Mocht u op uw zoektocht een ancestry link tegenkomen, dan zoeken we graag voor u.

 

Wie weet zijn er nog forumleden die gratis sites kennen en u daarmee verder helpen.

Met een genealogische groet,

sadminF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Niets extras voor Pieter, maar dacht dat het volgende toch wel nuttig kon zijn:

 

 

Havery is niet echt een hele algemene naam, dus is volgens mij de enige kandidaat voor de echtgenote ene Annie Helen Havery wiens geboorte registratie was in het 4de kwartaal van 1879 te St Alban’s (Hertfordshire). Ze was de dochter van Thomas Havery (geb ca 1831 Manchester, Lancashire)  en (vermoedelijk) Matilda (geb ca 1841 High Ongar, Essex)

 

In 1901 woont Annie nog steeds met haar ouders in Hertfordshire.

 

In 1902 vind ik een Annie Helen Havery genoemd als een assistant Matron (vermoedelijk in een gevangenis ergens in Engeland)

Zie:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

Annie H Vandenberg overlijdt op 66 jarige leeftijd. Haar ovl registratie was in het eerste kwartaal van 1946 in Chelsea, London

 

Er is geen huwelijk te vinden in Engeland tussen ca 1901 en 1916.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Bedankt voor deze aan wijzigingen. Ik had ze zelf nooit kunnen vinden. Geeft toch weer nieuwe aanknopingspunten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik weet niet of je hier nog belang bij hebt, maar op de 1957 probate van Pieter stond een “Adrian Thomas Vandenberg civil servant†vermeld.  Zou dit een zoon kunnen zijn?

In Engeland was er inderdaad een Adrian T Vandenberg rond die tijd. Hij was geboren op 13 February 1921. Waar is onbekend, maar waarschijnlijk weer niet in Engeland (maar waar wel???).  Deze Adrian trouwt in 1946 in Wandsworth, Surrey met Olive L (=Lillian) Spraggs. In 1960 komen ze mijn kant op i.e. ze vertrekken van Orpington Engeland (vlakbij Bromley!) naar Melbourne Australie met hun zoontje Adrian J Vandenberg.

Adrian en Olive zijn in ieder geval tot 1980 in de omgeving van Melbourne te vinden. Dan kan ik ze even niet vinden, maar uiteindelijk blijkt dat Adrian Thomas op 13 April 1995 is overleden en waarschijnlijk in Tasmanie (zie:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

)

NB Ik vermoed dat Olive nog zou kunnnen wonen in Tasmanie al is ze de 90 allang gepasseerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumleden Groep

Dank je wel Ozlady, ik zie dit bericht nu pas. Het zou zomaar kunnen, Adrian (Adriaan en Adriana komt meer voor in de familie).

 

Groetjes Lenny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
  • Forumleden Groep

Een beetje late reactie ... 

Ik heb op Ancestry.co.uk de volgende documenten gevonden:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

grtn

bewerkt door Jan K
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...