Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Anna van der Want


lenny

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Hallo,

 

Ik ben op zoek naar de doopdatum van Anna van der Want, zij moet geboren zijn rond 1740 in Alphen a/d Rijn of omgeving.

Ik vermoed dat zij een dochter is van Maximiliaan Pieterszn van der Want, die laat kinderen dopen in Alphen a/d Rijn tussen 1730 en 1734 en haar oudste zoon heet Maximiliaan. Zij is op 14 december 1760 gehuwd met Jacobus de Jeu ( van hem heb ik wel de doop en overlijdensdatums). Maar van Anna is niets te vinden alleen gegevens na haar huwelijk en dat ze op 13-11-1770 begraven is te Woubrugge.

 

Ik heb al gegoogled maar ook daar is haar doopdatum onbekend, bij ga het na niets op de cd DTB van alphen a/d rijn eo komt ze niet voor als dopeling, het gezin van Maximiliaan komt na 1735 ook nergens meer voor.   

 

Gr. Lenny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

Dag Lenny,

 

Maf vraagje misschien, maar hoe kom je aan omg. Alphen?

Is het mogelijk dat je haar huwelijk [trouw] vermeld?

Staat daar niet bij waar ze vandaan komt, of anders misschien bij haar eventuele ondertrouw?

 

Kijk ook eens hier, als je dat al niet gedaan hebt;

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

Groeten, Keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Er staat in het gaarderregister trouwen Alphen aan de Rijn inderdaad dat Anna van der Want geboren en woonachtig is in Alphen aan de Rijn.

 

Inderdaad zie ik ook haar doop niet na 1734. Maar van het gezin met vader Maximiliaan wordt op 25-12-1734 wel een dochter gedoopt Marijtje. En getuige bij die doop is een Anna van der Want. Kan hier misschien een oplossing liggen? Kun je Marijtje terugvinden in het archief (ondertrouw/overlijden)? of kan Marijtje later overgegaan zijn naar Anna??? Wilde gok!

 

 

met vriendelijke groet, Bart

bewerkt door Bart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

Een andere mogelijkheid is dat de ouders zijn weggetrokken uit Alphen tijdelijk of niet.
Anna is begraven in Woubrugge, een idee om te kijken wat de akte van indemniteit aangeeft, als die akte er nog is om in te zien.
Verder stierf ze redelijk jong, is er een notariële akte aanwezig voor de voogdij van haar kinderen bijvoorbeeld.
 
Bart suggestie kan, maar is een boute!  >grin< 
 
Groeten, Keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

In de omliggende districten tussen 1736-1755 geen familie Maximiliaan van der Want gevonden. Maar een zoekfoutje is snel gemaakt. En ik heb alleen in de indexen gezocht.

 

met vriendelijke groet, Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Bedankt voor de reacties, ik heb zelf ook nog zitten zoeken in de omliggende plaatsen die ik me kon bedenken. Maar helaas...............

 

Ik denk dat Anna ergens tussen 1735 - 1740 moet zijn geboren. Haar man Jacobus de Ju (Jeu) is in 1740 geboren te Woubrugge van hem heb ik wel alle gegevens.

Hun dochter Marrigje (1764) te Esselijkerwoude is getrouwd met Si(j)mon van der Sluijs, en die komt voor in mijn stamboom van der Sluijs.

 

Gr. Lenny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...