Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

DTB Kleverskerke betreffende Maarten Blom


RPG

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Op zoek naar gegevens te Kleverskerke / Vrouwenpolder / Arnemuiden. Helaas kan ik van Kleverskerke niets digitaal terugvinden. Mis ik soms een link daarnaar toe? Het betreft het echtpaar Maarten Blom en Cornelia Jacobse Mosselman. Maarten werd gedoopt te Kleverskerke 05-03-1764 en overleed te Arnemuiden 29-12-1804. Cornelia zou gedoopt zijn te Arnemuiden 18-06-1769, maar dit zou ook Vrouwenpolder kunnen zijn, want in Arnemuiden vind ik haar niet terug. De ouders van Maarten Blom zijn Hendrik Blom en Magdelene Heijman. Ik zoek de orignele doopinschrijvingen van Maarten en Cornelia en gegevens van de ouders van Maarten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dag RPG,

 

Het klopt dat van Kleverskerke de DTB niet online staat.

In het Zeeuws Archief is het doopboek wel in te zien. A.s dinsdag kom ik waarschijnlijk in Middelburg en kan dan de doop van Maarten Blom opzoeken.

Via Geneanet heb ik ook gekeken en daarin wordt vermeld dat Cornelia Mosselman in Vrouwenpolder is geboren.

Helaas is van Vrouwenpolder geen DTB bewaard gebleven, op een lidmatenboek na.

Mogelijk dat de ouders van Maarten Blom in Kleverskerke gehuwd zijn, daar wil ik graag naar kijken.

 

met vriendelijke groeten,

 

Charlotta

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo RPG,

 

Helaas heb ik geen positief bericht.

Vanmorgen ben ik in het Zeeuws Archief geweest, om gegevens op te zoeken.

Het gezin (ouders van Maarten) hebben in Kleverskerke gewoond, maar hebben daar geen kinderen laten dopen en zijn er ook niet gehuwd.

Aangenomen moet worden dat kinderen uit dit huwelijk in Veere, Gapinge of Vrouwenpolder zijn gedoopt.

Deze boeken zijn in 1940 verbrand.

Gekeken is verder naar de aanwezige bronnen in het Genealogisch Centrum Zeeland, gevestigd in het Zeeuws Archief.

 

NN Blom (= Hendrik) is geboren circa  1720 (schatting). Hij wordt genoemd in RAZE 1158 C fol. 46v, 1 feb. 1781.

Hij was gehuwd (circa 1762?) met Magdalena Heymans, geboren te Kleverskerke.

Magdalena was later gehuwd met Pieter Blok, overleden vóór 1795, geen gegevens bekend.

Vervolgens huwde Magdalena met Willem Dingemanse, geboren te Kleverskerke. Gehuwd te Middelburg, trouwgeld betaald 19-09-1795.

 

Uit het huwelijk met Hendrik Blom is bekend:

 

1. Maarten. Hij is bekend, maar onbegrijpelijk waar de datum van een doop vandaan komt, want die is niet te vinden!

 

    Hij wordt genoemd in RAZE 187 K, 5 jan. 1805 en 5 mrt 1805.

    In het tijdschrift Arneklanken 2012/4: lidmaten 24 jun 1796 Maarten Blom en Cornelia Mosselman, in de Nieuwstraat te

    Arnemuiden.      

 

2. Elisabeth Blom, geboren te Kleverskerke, woonde te Veere, Arnemuiden en Middelburg.

    Arneklanken 2012/4: Elizabeth Blom in de Nieuwstraat, vertrokken naar Mddelburg 29-04-1799.

   Zij was gehuwd met Jan Huygens, overleden vóór 18-07-1795. RAZE 187 K, 18-07-1795.

 

3. Fronika Blom, geboren te Kleverskerke.

 

4. Joris Blom, geboren te Kleverskerke.

 

5. Jan Blom, geboren te Kleverskerke.

 

Deze kinderen komen niet voor bij Zeeuwen Gezocht en zijn waarschijnlijk jong overleden.

 

 

Dit is alles wat ik voor je heb.

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_ashamed0002.gif" alt="A9!">

 

groetjes,

 

Charlotta

bewerkt door charlotta
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Charlotta (&:

 

Bedankt voor de moeite die je hebt genomen om meer te weten te komen. Mochten er kosten zijn wil ik dit graag horen van je. Ieder kleine aanvulling is meer dan niets. De datum van de doop van Maarten Blom heb ik nog nergens kunnen verifieren op waarheid, maar deze vond ik via familysearch.org. Maar daar is weinig verder terug te vinden. In elk geval heb je nog een zus en broer Elisabeth en Joris gevonden welke ik nog niet had. Mij is ook nog een raadsel dochter Catharina welke gehuwd was met Cornelis (van) Reusel. Bij het overlijden alsmede het huwelijk van David van Reusel werd gemeld dat hij een zoon zou zijn van Cornelis van Reusel en Vronika (Veroneka) Blom. Jammer genoeg zijn de huwelijkse bijlagen van dit huwelijk te Goes door menselijk falen in 1877 verloren gegaan. dit betrof de jaren 1811-1877. In deze bijlagen zouden volgens huwelijksakte melding worden gedaan over zijn grootouders. Dus kleine tegenvaller. Ik kreeg een idee dat Catharina, aldus haar overlijdensakte dezelfde persoon is als Fronika/Veroneka, want in akte wordt zij gemeld als echtgenote van Cornelis Reusel en dochter van Henri blom en Magdelene Heijman. Ik ga mij verder even concentreren of ik elders één van de nu bekende namen kan traceren. Ik hou je op de hoogte.

Tot zover ontzettend bedankt. Groetjes van Robert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Robert,

 

Graag gedaan en er zijn absoluut geen kosten aan verbonden.

Op de dinsdag ben ik vaak in het Zeeuws Archief aanwezig (medewerker van het Genealogisch Centrum Zeeland). Als het mogelijk is ben ik in de gelegenheid om gegevens op te zoeken.

Het noemen van de kinderen Blom komt in het bestand van mevrouw H. Gijsbertsen voor, die veel onderzoek heeft verricht naar Walcherse families.

Het kind Veronica was mogelijk niet haar volledige naam, maar deze naam komt niet voor bij Zeeuwen Gezocht, zoals je weet.

Het blijft ellendig dat (door menselijk falen, netjes uitgedrukt) huwelijkse bijlagen verloren zijn gegaan van veel Zeeuwse gemeenten.

 

Kan ik nog iets voor je opzoeken, aarzel dan niet om een beroep op mij te doen.

Houd mij zeker op de hoogte.

 

groetjes,

 

Charlotta

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumleden Groep

Beste Charlotta,

 

zelf was ik op zoek naar gegevens over de vrouw van Maarten Blom, Cornelia Jacobse Mosselman. Ik heb gevonden at zij op 4 januari 1805 overleden is, en - dacht ik - geboren in 1771. Dat klopt niet met bovenstaand doopjaar van 1769, dus ben er niet helemaal zeker van. Is er een manier waarop ik haar ouders nog kan traceren via het Zeeuws Archief? Qua jaartallen lijk ik niet verder terug in de tijd te kunnen kijken? Dankjewel voor je hulp vast!

 

Groeten,

Vera

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...