Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Wilhelmina Charlotte von Hugo


FrankvdV

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Hallo allemaal,

 

Vanuit de VS krijg ik een paar vragen, waarvan ik de meeste zelf heb kunnen wegwerken. Maar uiteraard blijven er gaatjes.

 

Er wordt gezocht naar:

Wilhelmina Charlotte von Hugo, overl. in Den Haag op 18 augustus 1917 (bron: GA Den Haag via digitalestamboom.nl)

Zij was toen 88 jaar oud en dus geboren ca. 1829 in Amboina (Ned. Indie).

Zij was weduwe van Jan van der Weijde (gegevens bekend), met wie zij trouwde op 21 augustus 1862 in Soerabaja (bron: roosjeroos.nl).

 

In de overlijdensakte staat "overigens niets bekend", dus de namen van haar ouders en geboorte datum e.d. zijn niet bekend. En die gegevens worden gevraagd.

 

Weet iemand waar ik moet zoeken om de huwelijksakte (met eventuele bijlagen) en geboorte-akte boven water te kunnen krijgen?

 

Alvast dank!

 

groet, Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Carel Heinrich von Hugo en Geertruida Cornelissen (van Ternate)

Volgens:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

Eerste huwelijk:

Bruidegom:Carel Heinrich von Hugo

Bruid:    Carolina van Amersfoorth

Plaats:   Grissee                 Datum:                 01-01-1823

Opmerking(en): de datum is fictief; de almanak vermeldt alleen het jaar van het huwelijk

Bijregister: RA jaar/bladzij:          1824/151

 

Militaire gegevens voor Carel (waarin zijn ouders en geb plaats vermeld staan):

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

Sylvia

bewerkt door Ozlady
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dankjewel Sylvia!

 

Knap!  Ik had al aardig zitten zoeken, maar dit niet boven water weten te krijgen!

 

groet, Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Geen geboorte kunnen vinden van Wilhelmina Charlotte in mijn bronnen (Regeringsalmanak en DVD IGV)

 

Je zou het huwelijk mogelijk kunnen vinden op een film van de Mormonen. Volgens mij is het filmnummer

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

  

 

Je kunt films inzien bij een familycentrum van de Mormonen. Wel dient de film te worden aangevraagd. Hoe dat in 

zijn werk gaat heeft Leo Janssen beschreven. 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.


 

In de bronnenpublicatie BRP 1 van IGV (genealogisch bronnen betreffende Europeanen te Ambon w.o doopboeken) kom ik haar naam niet tegen. Wel andere kinderen van door Ozlady genoemd echtpaar Hugo/Cornelissen.

 

met vriendelijke groet, Bart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Zijn eerste vrouw is al heel vroeg overleden

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

met vriendelijke groet, Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dankjewel Bart!

Voor het zoeken en je verwijzing naar de film bij de Mormonen. De vraagstelster heeft nu voldoende werk om voorlopig even vooruit te kunnen.

 

Die advertentie op Delpher had ik inmiddels ook gevonden, ook daarvoor dank!

 

Groet, Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 years later...
  • Forumleden Groep

Naar aanleiding van de vraag om informatie over 

Charlotte Wilhelmina von Hugo. Overleden te Den Haag in 1917.

zij was naar alle waarschijnlijkheid een dochter van mijn overgrootvader Carl Ernst von Hugo.
voor meer info, graag een e-mail.

vriendelijke groet

Maya von Hugo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Bij deze. Nog wat meer informatie.. Wilhelmina Charlotte von Hugo  1829 + 1917, was de zus van mijn overgrootvader

Karel  Gerrit von Hugo .Geboren 1836  + 1881? 
Hun  grootvader  Johan Ludwig  von Hugo 1721 kwam uit Grosschirm Duitsland bij Gottingen en Hannover.
Gehuwd Met Wilhelmina Sophie Strube 1735.  Er is een boek Die Geschichte familien vonHugo uit 1900. Ik heb de laatste  mogen krijgen.Er werden op verschillende plekken nog reünies  gehouden.

Er zijn nog wat landgoederen die bewoond worden door Von Hugo,s  met familiegraven.

Het voorouderlijk huis Wordt ook nog bewoond door een  adelijke  Von Hugo.  Het is van 1600 en er hangt nog een 

herdenkingsplaat in de gang. Ik ben er geweest.
vriendelijke groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik kwam bij het nationaal Archief het stamboek tegen van Carl Heinrich von Hugo, geboren 1795. Wellicht al bekend, maar misschien ook niet. Ik weet niet hoe deze past. Volgens Roosje Roos zou hij getrouwd zijn met Carolina van Amersfoorth. In het stamboek is echter ook sprake van een weduwe C. van Leerdam wonende te Oudshoorn

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

met vriendelijke groeten, Bart

 

ps ik constateer zojuist dat deze informatie reeds eerder is geplaatst door Ozlady. Mijn verontschuldigingen voor dit overbodige bericht.

bewerkt door Bart
additionele informatie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...