Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Transcriptie doopakte


RPG

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Wie kan mij helpen te ontcijferen: - - Wat er staat tussen getauft und en 7 Maij 1752 --- en de gehele onderste regel betreffende de plaats van herkomst van Catharina Sophia Amendin-Hin Het betreft de doop van Johan Wilhelm Paulij, zoon van Philip Paulij afkomstig uit Dachsenhausen in het Darmstätchen in Hessen en echtgenote Eva Margaretha Schmidin geboren te Roberthofen in Hessen (niet te vinden in de Hessen maar moet waarschijnlijk zijn Ruppertshofen). Getuigen zijn Andreas Wilhelm Rosa Capit. in het 1e Bataillon v.h. 2e Regiment Oranien Nassau, afkomstig uit Anspach en Catharina Sophia Amendin (geb. Hin).

Log alstublieft in om de attachment te kunnen zien.

bewerkt door RPG
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Na lang zoeken enkele tips denk ik dat het zou kunnen zijn "Winterbach under dem Canton Altmühl gehörig" Winterbach komt tweemaal voor in Rijnland-Palts. Echter het Canton altmuhl kan ik niets over terug vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Uit welke plaats is de doopinschrijving?

r. 2 Darmstättischen

r.4 und zwar den

r.8 ik lees eerder Winderspach = Windersbach in Hessen,

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

De doopinschrijving vond plaats in Maastricht, wat ook bij de andere welke ik plaatste het geval was. Dom van mij dat niet erbij te melden. Wat betreft dat het in Hessen betreft zou overeenkomen met de ouders en getuigen welke daar allen vandaan kwamen. Alleen vraag ik me nog af welk Canton het was, In elk geval heel erg bedankt voor de hulp.

 

Groetend Robert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...