Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Ouders/vader van Louise Henriette Schijns geb. 28-12-1842 Buitenzorg op MyHeritage


Bart

Recommended Posts

  • Forumleden Groep
Mogelijk staat deze vraag nu in een geheel verkeerde rubriek. Bij mijn zoektocht op internet kom ik enige verwijzingen naar de persoon uit mijn onderwerp tegen op MY Heritage. En misschien heeft iemand toegang tot die sites en kan voor mij nagaan of er aanvullende informatie is op de info die ik al zelf heb uitgezocht. 

 

 

Louise Henriette Schijns overlijdt op 04-07-1910 te Semarang. Ze is dan weduwe van Pieter Leonard Vermeulen

waarmee zij op 30-05-1870 te Kadoe is getrouwd. Helaas staan in haar overlijdensakte geen ouders genoemd. De kinderen van dit echtpaar en de gegevens van haar echtgenoot zijn voor mij niet interessant

 

Louise Henriette Schijns is geboren 28-12-1842 te Buitenzorg. Mogelijk is zij de dochter van Christiaan Schijns, een militair 

die sedert de jaren 30 in Ned Indië woont. Vooral deze link is voor mij van belang.

 

Louise Henriette beviel op 12-07-1861 te Semarang van een dochter Anna Wilhelmina Schijns.

 

Bij voorbaat hartelijk dank,

 

met vriendelijke  groeten, Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste Bart,

 

Helaas kan ik als onbetaald lid geen toegang tot de gezochte informatie krijgen.

Erg jammer! 

Wel heb ik nog gezocht in een oude CD met Indische Navorser, en vond daar de genoemde Christiaan Schijns die kinderen van een Javaanse vrouw adopteerde en laat dopen in de hervormde kerk in Semarang.

Deze gegevens worden misschien pas van belang als je de link hebt bevestigd tussen Christiaan en Louise.

Heb je zelf al de Indische Almanak doorzocht, ander kan ik dat ook nog doen?

 

Met een genealogische groet, sadminF 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dank je wel. Dat is inderdaad jammer. De gegevens betreffende Christiaan Schijns uit een bronnenpublicatie van IGV (doopboek Semarang) zijn mij bekend. Hij adopteerde zelfs 5 kinderen in zeer korte tijd. De speurtocht naar de reden van die adopties en de vaders van die 5 geadopteerde kinderen duurt nog voort.

 

Van Christiaan Schijns heb ik de namen van zijn ouders, ik heb zijn geboorte/doopdatum, zijn  militaire loopbaan als ook zijn overlijden. Omdat in de adresboeken Ned Indië de naam Schijns niet veelvuldig voorkomt lijkt een connectie tussen het meisje geboren in 1842 en Christiaan goed mogelijk.

 

met vriendelijke groet, Bart 

 

  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Anja Peters de Kort

Hoi

 

Ik kwam dit berichtje tegen op facebook en heb daar al gereageerd

Ik heb een My Heritage betaald abonnement , maar als iemand de site op prive set kan ik ook niet kijken

toch kon ik achter halen dat als vader een voornaam bekend zou zijn helaas mag ik die niet lezen maar als moeder staat voornaam onbekend maar als achternaam Siepa

 

Mvg Anja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@ Anja,

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb geen facebook account en kom ook nooit op die site; dus ik heb jouw geplaatste reactie ook (nog) niet gelezen. Ik ga ernaar opzoek. Helaas dus geen opening. Omdat huwelijken tussen Europeanen en inlandse vrouwen in die tijd zelden voorkwamen en ik ook nergens een huweljk van Christiaan Schijns ben tegengekomen biedt dit vooralsnog geen perspectief. Is de plaatser van de gegevens op my heritage te benaderen?

 

met vriendelijke groet Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste Bart,

Anja heeft dezelfde tekst zowel op Facebook als hier op het forum geplaatst.

Met een genealogische groet, sadminF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Anja Peters de Kort

Nog 1 keer gekeken voor je helaas kwam ik erachter dat hij ook de voornaam niet had, hoe of waarom hij Schijns en Siepa tot haar ouders maak weet ik niet geen geboorte of overlijden of huwelijks datum te vinden van de ouders

Maar deze site zou de zelfde eigenaar zijn als die van My Heritage

 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

Misschien dat je contact met hem kan opnemen

 

Anja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@ Anja,

 

Nogmaals bedankt. Ik zal zeker contact opnemen met de beheerder van die stamboompagina. Ik heb ooit op internet een stukje over de Vermeulen-Schijns gelezen waarbij i.p.v. Louise (Louisa) de voornaam Eugenius werd vermeld en waarbij als ouders werden aangegeven Eugenius Schijns en Siepa (Siapa). Dat komt aardig overeen met wat jij eerder dacht ontcijferd te hebben. Over de voornamen van de vrouw die met Vermeulen is getrouwd hoeft geen discussie te zijn. Die zijn duidelijk: Louise Henriette . En dan de mogelijke vader? Ik heb in de bronnen Ned Indië die ik heb onderzocht geen andere Schijns kunnen traceren. Nu zegt dat niet alles, want militairen in actieve dienst worden niet in de adresboeken vermeld. Maar bij de in Ned. Indië overleden personen vind ik ook geen andere kandidaten. En evt haar huwelijksakte in Kadoe heb ik nog niet kunnen traceren bij de films van de Mormonen. Maar wie weet?

 

Ik zal een reactie plaatsen als ik met de hr Wijnhoff contact heb gehad.

 

met vriendelijke groet, Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@ Anja,

 

Je moet me even uit de brand helpen. Ik heb contact gezocht met de beheerder van de site waarvan jij de link plaatste. Ik kreeg het volgende antwoord:

 

"Ik ben de beheerder van stamboom.nl. Deze site is een onderdeel van HCC!genealogie.

Ik heb even gezocht, maar ik kom in de verzameling geen Louise Henriette Schijns tegen. Kunt u mij misschien op weg helpen?"

 

Deze persoon is dus niet de juiste. Waar gaat het mis denk je?

 

met vriendelijke groet, Bart
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Anja Peters de Kort

@Bart

 

Is vreemd want Jan Wijnhoff is de enige die onder die naam op My Heritage zit voor zover ik heb kunnen nagaan

en op de site van Hcc maakt de Wijnhoff duidelijk dat hij op My Heritage zit

Dus ik weet het nu ook niet meer

 

Groetjes Anja

 

Zal op My Heritage een mailtje sturen kijken of ik antwoord krijg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@ Anja,

 

Bedankt voor je reactie. Ik wacht af wat er uit komt.

 

met vriendelijke groet, Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Anja Peters de Kort

@Bart

 

vader =EUGENIUS SCHIJNS; CHRISTIAAN IS WAARSCHIJNLIJK NIET HAAR VADER GROET VAN JAN WIJNHOFF

 

Dit is zijn antwoord

 

Groetjes Anja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dag,

 

Misschien kun je hier contact mee opnemen..

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

 

vr gr Harmke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@ Anja,

 

Bedankt voor het leveren van een antwoord. Helaas geen referentie erbij. Ik kan geen Eugenius Schijns in Ned. Indië vinden. Ik ga via de films van de Mormonen proberen haar geboorteakte te vinden.

 

@ Harmke,

 

Ik zal zeker even contact opnemen. Maar de bronnen die opgegeven worden voor haar geboorte en overlijden (Regeringsalmanak) zijn dezelfde die ik heb. En er wordt ook geen vader van haar vermeld. Maar wie weet. En ...bedankt.

 

met vriendelijke groet, Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik heb contact opgenomen met de hr van der Wal. Hij had geen aanvullende informatie,omdat mevr Schijns nooit zijn bijzondere aandacht heeft gehad. Helaas. Alle sporen van internet lopen dus min of meer dood. 

 

Ik zal de geboorteakte proberen te vinden via de films van Buitenzorg van FS. Vooralsnog sluit ik Eugenius als mogeliijke vader nog uit (geen bronnen). Bedankt voor jullie hulp.

 

 

met vriendelijke groeten, Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...