Spring naar bijdragen
segb

Zuid-Afrika

Recommended Posts

segb

Op 2 juni 1936 vertrokken de broers Georg Pieter Johannes Groos en Wilhelmus Christiaan Groos wonende te Den Haag naar Zuid-Afrika (Durban?). Georg was getrouwd met Hendrika Berendina Elisabeth van Breemen en is getrouwd op 04-06-1940 te Johannesburg en overleden 11-8-1969. Zijn vrouw is daarna teruggekomen naar Nederland en overleden 17-06-1995 te Den Haag. 

Wilhelmus Christiaan Groos  zou al spoedig naar Rhodesië, thans Zimbabwe, zijn vertrokken. Laatst bekende verblijfplaats is in Harare. Hij was getrouwd met een Duitstalige vrouw die Ursula heette.

Geen van beide echtparen had kinderen.

Ik ben op zoek naar de trouwakten van beiden en de overlijdensdatum van Wilhelmus Christiaan.

Ik heb al gezocht naar vele passagierslijsten en op vele sites  maar niets gevonden.

Wie kan mij tips geven

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Robert Leukfeldt

trouwakten van 1940 zijn niet online te vinden denk ik. Ook overlijden zal nog niet openbaar zijn. Je kunt eens bij het CBG snuffelen, staan vele met die naam. Tevens kwam ik de naam tegen rondom boeken die een relatie hadden met Afrika. Even zoeken op volledige naam en je komt het zelf ook tegen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ozlady

Tussen de recentere South African Death Records op

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

is te vinden:

Full Names, Surname, Year of Birth

WILHELMUS CHRISTIAAN, GROOS, 1915

URSULA MARTHA MARGARETE, GROOS, 1923

Voor meer info over het overlijden zul je moeten betalen.

De enige mogelijkheid voor ene "URSULA MARTHA MARGARETE" die ik verder kan vinden, is een van de dochters van Walther Stelzner (b 18/3/1886 Hamburg, d 13 aug 1946, begr Groot Marico, ZA). Ten tijde van zijn overlijden was hij gehuwd met Maria Johanna Lucia Schlundt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
segb

Hartelijk dank Ozladi, dat was een goede tip ik heb, na betaling, nu de "confirmation of death" van beiden gekregen en ik denk dat het de juiste zijn.

Verder krijg ik niets uit die site (of doe ik iets verkeerd). Ik krijg steeds een link naar "My heritage". Misschien is het daar een afgeleide van. Waar hebt u die Stelzner en Schlund gevonden, toch niet op deze site?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om commentaar te plaatsen

Je moet lid zijn om commentaar achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan voor onze forum. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden