Spring naar bijdragen

Recommended Posts

HermBos

Hallo weet iemand meer over Mary (Maria) Elbers/Albers geb. ± 1853 getrouwd met Jacob H/ Jake Bos geb. te Meerlo 20 okt 1861 getr met Mary 23 nov 1885 te Nebraska, USA Jacob is later getr. met Elizabeth (Lizy) Wibberding wie kan mij helpen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
sadminF

Hallo Hermbos,

Mag ik u vragen wat de bron is van haar huwelijk gegevens?

En is er enige indicatie waar Maria Elbers/Albers is geboren?

Met een genealogische groet,
sadminF 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ozlady

En ook haar overlijden zou misschien nuttig zijn .. maar vooral:hoe weet je haar meisjesnaam?

Ik kan zien dat 3 (misschien wel 5) van de oudere kinderen in Sherman cty, KS zijn geboren. Maar dan komen Mary en Jacob in de problemen met een hypotheek. Ik vermoed dat ze daarom zijn vertrokken en naar Minnesota of Missouri zijn gegaan waar ze nog een kind hebben gehad in okt 1895

Niet al te lang hierna schijnt Jacob met Lizzy te zijn, dus is Mary misschien in of kort na het kraambed overleden?

Verder kan ik zo gauw niets zien wat met Mary te maken heeft, maar met wat meer informatie van de vraagsteller zouden we misschien wat verder kunnen komen...

cheers, Sylvia

PS komt je informatie soms van:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

??

bewerkt door sadminF

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
HermBos

En ook haar overlijden zou misschien nuttig zijn .. maar vooral:hoe weet je haar meisjesnaam?

Ik kan zien dat 3 (misschien wel 5) van de oudere kinderen in Sherman cty, KS zijn geboren. Maar dan komen Mary en Jacob in de problemen met een hypotheek. Ik vermoed dat ze daarom zijn vertrokken en naar Minnesota of Missouri zijn gegaan waar ze nog een kind hebben gehad in okt 1895

Niet al te lang hierna schijnt Jacob met Lizzy te zijn, dus is Mary misschien in of kort na het kraambed overleden?

Verder kan ik zo gauw niets zien wat met Mary te maken heeft, maar met wat meer informatie van de vraagsteller zouden we misschien wat verder kunnen komen...

cheers, Sylvia

PS komt je informatie soms van:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

??

Ja dat klopt daar heb ik de informatie van, maar ik wilde meer weten over Mary?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
HermBos

Hallo Hermbos,

Mag ik u vragen wat de bron is van haar huwelijk gegevens?

En is er enige indicatie waar Maria Elbers/Albers is geboren?

sadminF 

Ja dat mag zie verder bericht.

Huwelijk Index. In het gedeelte van die index die huwelijken in Butler County tussen november 1876 en maart 1889 (Boek 2) omvat, wordt vermeld een "Jacob Bos getrouwd met Maria Elberts". Het verwijst naar pagina nummer was dertiger [3?] (Het tweede cijfer was afgekapt). Dit is blijkbaar de eerste vrouw van Jacob, en de moeder van zijn vroege kinderen.

De eigenlijke huwelijksakte kan waarschijnlijk worden verkregen bij de Butler County Courthouse. Adres: Butler County Clerk, Gerechtsgebouw, David City, NE, 68632 .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
sadminF

Beste hermbos,

De Nebraska bronnen zijn erg schaars in Ancestry, ik ben er dan ook niet in geslaagd uw vraag te beantwoorden.

Volgende wel gevonden in:
Nebraska, State Census Collection, 1860-1885
Census jaar 1885 - Center, Butler, NE
Cornelius BOS 45 jaar oud, farmer en Mary Bos 36 jaar oud, housewife; beiden van "Holland"

==

Nebraska, State Census Collection, 1860-1885
Dan vind ik ook in Center, Butler, NE
een Jacob BOS, 23 jaar oud farmer en die woont dan nog bij ouders George BOS, 73 jaar oud farmer en Anna 61 jaar oud keeping house allemaal van "Holland"
Deze Jacob BOS valt goed te rijmen met die van findagrave

Ik kan niet achterhalen of de Jacob Bos van find my grave ook werkelijk met Mary Elberts was gehuwd. De familienamen komen te veel voor om stuk voor stuk af te lopen, ik vernauw dus mijn zoektermen en dan vind ik niets wat deze twee verbindt.

Het spijt me, misschien over een half jaartje of jaartje dit onderwerp nog eens wakker schudden om te zien of er nieuwe bronnen bij zijn gekomen.

Van bovenstaande census heb ik van beiden voor u kopie van de originele census.

Als u mij u e-mail stuurt dan email ik ze naar u.

sadminF

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om commentaar te plaatsen

Je moet lid zijn om commentaar achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan voor onze forum. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden