Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Volgorde bijdragen


Maikel Galama

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Beste SVFers,

 

Ik heb gemerkt dat de volgorde van de bijdragen bij een onderwerp omgedraaid is.

Nu staat de laatste bijdrage bovenaan, het was andersom.

Kan dit weer zoals het vroeger was ?

En zoals het ook op bijna alle andere fora is ?

 

Groetjes, Maikel

 

Enne...........de kleurtjes werken weer !

Moest wel ingeleverd worden tegen smilies, die werken niet meer (geloof ik....)

bewerkt door Maikel Galama
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste Maikel,
 
Fijn dat de kleurtjes werken!
De laatste dagen hebben meerdere forumleden mij juist verzocht om het nieuwste bericht bovenaan te zetten.

Helaas is deze optie een ja/nee optie en geen keuze meer zoals op het oude forum.
Ik zal het op mijn lijstje zetten om te zoeken naar een add-on die de keuze geeft aan een forumlid.
Ik kan niets beloven, geen idee of zoiets bestaat.
Met een genealogische groet,
sadminF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste Maikel,

 

 

Helaas heb ik niets gevonden waar dit een keuze wordt voor de forumleden zelf.

Het kan zijn dat een aanpassing in de html code een mogelijkheid is, maar dat durf ik [nog] niet aan.

Het blijft dus voorlopig even zo.

Zal wel het verzoek op mijn lijstje laten staan, zodat ik in een paar maanden tijd er nog eens naar kan kijken.

 

Met een genealogische groet,
sadminF 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

jammer, jammer en nog eens jammer.........

 

Alleen omdat meerdere forumleden erom vroegen !

 

Ik ben in iedere geval eentje die vraagt om het weer om te draaien, gewoon zoals op andere fora ook gebruikelijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Zou het ook weer graag andersom willen, nu moet je eerst naar beneden anders weet je niet waar het overgaat.....

 

Snap er zo wie zo niet zo veel van maar dat zal dan wel aan mij liggen..... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Fijn dat je reageert, Harmke !

 

Dan zijn er nu in ieder geval 2 mensen (met een naam) die de volgorde graag anders willen.

Dat is al iets anders dan het weinigzeggende meerdere forumleden........

 

Ik hoop dat er nog meer mensen de moeite zullen nemen om hier een mening te geven zodat SadminF een goed beeld kan krijgen.

 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_smiley-signs028.gif" alt="He_9"> 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@ Maikel,

 

Ik heb er in ieder geval NIET om gevraagd, maar ...

Op mijn toetsenbord zitten ook de knoppen Home, End, Page Up en Page Down.

Verder heb ik nog een cursorbesturingsinstrument (muis) waarmee ik op een paginanummer kan klikken.

 

Verder komt het er op neer, dat welk systeem van ordening je ook kiest, er altijd gebruikers zullen zijn die tegen hun zin in zullen moeten springen.

 

Als je het kort samen wilt vatten: vergelijk het met het lezen van een boek, in dit forum lezen we van achteren naar voren! (Maar de pagina's zitten in dit geval ook zo.)

 

Archie

 

PS. Wij schrijven ons alfabet altijd van A naar Z, van links naar rechts en van BOVEN naar ONDER.

bewerkt door Archie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
joke andriessen

Hallo allen,

Natuurlijk kun je hier zo wel mee werken en het zal misschien ook wel wennen, maar tot nu toe vind ik het zo lastig.

Dus wat mij betreft weer de oude volgorde.

Groet, Joke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Als ik Archie zijn verhaal goed lees dan is dat geen ja en geen nee, neutraal dus........

En als ik het nogmaals lees vind Archie het prima dat we de Chinese leeswijze op dit forum hanteren.

Maar ook weer niet..........

 

Joke is daarentegen weer heel duidelijk: terug naar de oude volgorde !

 

SadminF, of meerdere forumleden, overtuig mij / ons van de noodzaak van jullie wens.

Of verander de ja/nee optie......

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@ Maikel e.a.

 

De keuze is inconsequent. Als de volgorde wordt omgekeerd, dus zoals de volgorde nu, is het nadeel dat je, als je wilt reageren op de jongste reactie, deze helemaal bovenaan staat en niet net voor de editor!

Dus even kijken of je wel juist hebt gereageerd, lijkt te betekenen dat je eerst weer helemaal naar boven moet.

Echter de knop "Meer Bericht Opties" doet wonderen. Deze tekst wordt boven de laatste bijdrage getoond als Preview!

[Daar kun je ook kiezen voor het bericht te annuleren, een bijlage toe te voegen of het bericht te plaatsen.]

 

Buiten het vorenstaande wil ik wel kwijt dat ook ik graag bij de start van iets begin om zo naar het einde (laatste) te gaan.

Het hele leven is trouwens in die volgorde.

 

Hoe het ook zij, de beheerder beslist en niet wij.

 

Archie

bewerkt door Archie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ook ik vind het heel erg storend dat het laatst geplaatste bericht boven aan staat.

Ik ben net zoals meerdere forumleden hebben aangegeven gewend dat het nieuwste bericht als laatste is geplaatst.

Op veel fora die ik bezoek is er in de persoonlijke instellingen pagina meestal een optie aan te vinken om het volgorde van eerste en laatste bericht in te stellen, dan kan men zelf kiezen of het nieuwste bericht als eerste of als laatste wordt weergegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@ allen,

 

Waarom zou de maker van dit programma bij alle op hun website aanwezige fora wel van oud naar nieuw gaan?

Zou dat dan toch te maken hebben met het snel kennis kunnen nemen van de vraag c.q. het probleem en de reeds geopperde oplossingen?

 

Archie

bewerkt door Archie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

Mag ik mij aansluiten bij Maikel....heel vermoeiend hoor dat van onder naar boven lezen voor de juiste info bij de vraag en dan om te zien of de laatste reactie dekt wat de onderste vraagt... ik ben toch geen chinees??

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_chaplin.gif" alt="c(!">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

mmmm  en dan wil ik, om even heeel recalcitrant te zijn, toch even vragen waar ik de berichten van "meerdere forumleden" over de in mijn ogen verkeerde lees volgorde kan vinden...want..sorry...ik blijf in deze dan opstandig... als ik ze niet kan lezen..dan kan ik dus ook zeggen dat er meerdere mensen tegen mij gezegd hebben dat Maikel gelijk heeft,,

 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_goodluck.gif" alt="(*;">

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_drowning.gif" alt="d_!">

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_thumb_down.gif" alt="^ss">

bewerkt door Robert (2.0)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Beste SadminF,

 

Inmiddels is mij duidelijk dat heel veel mensen de volgorde graag weer als vanouds willen !

 

SadminF, hier kan een forum dat overal verkondigt iedereen te willen helpen niet omheen.

 

Leve de democratie.........duidelijker kan (en wil) ik niet zijn.

 

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

Ik zal geduldig afwachten...maar inderdaad...een democratisch forum als deze... dussss

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_chaplin.gif" alt="c(!">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumleden Groep

zo te zien kan het nog lang duren

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Och,

 

Als ik het zo zie hobbelt iedereen braaf naar Facebook en gebeurt er hier helemaal niets meer.

 

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste Robert en andere lezers,

Mijn twee reacties staan aan het begin van dit onderwerp. Daar valt verder niets aan toe te voegen.

Met een genealogische groet,

sadminF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumleden Groep

Hoi allemaal en met name SadminF,

 

ik houd er een wat teleurstellend gevoel aan over...............

 

Het enige waar ik nog een beetje op hoop is dat onderstaande quote nog positieve gevolgen zal hebben.

 

Zal wel het verzoek op mijn lijstje laten staan, zodat ik in een paar maanden tijd er nog eens naar kan kijken.

 

 

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Het is gelukt 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_b-wink.gif" alt="b):">  de laatst geplaatste post is achteraan beland 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_thumps_up7.gif" alt="^gg">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

niets anders dan lof over deze verandering

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_chaplin.gif" alt="c(!">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste forumleden,

 

Door de drukte rond het Famillement 2014 een wat late reactie over het terugzetten.

De reden waarom het weer is omgezet heeft te maken met de discussie die wij onder elkaar hebben gevoerd, de voors en tegens afgewogen. Belangrijker [en daar was het wachten ook op] is dat de nieuwe versie van de forum software die we nu gebruiken nog steeds deze optie niet heeft om als forumlid zelf aan te geven wat men wilt.

 

Ik blijf het monitoren, omdat ik graag zie dat iedereen zijn eigen keuze hierin kan maken. Tot die tijd zal het blijven zoals het nu staat.

 

Laten we nu ons weer bezighouden met waar dit forum voor is, elkaar helpen met genealogische vragen en discussie over de genealogie.

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_grin.gif" alt=";D">

 

Met een genealogische groet,
sadminF - beheerder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...