Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

stijntje jans


priegel

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

stijntje jans trouwt op 20-8-1747 in nijkerk met wouter stevensen.

ze is al eerder getrouwd op

Stijntje is eerder ondertrouwd te Nijkerk (GE) op 2 augustus 1747 en getrouwd aldaar op 20 augustus 1747 voor de kerk (Ned. Geref.) met Otto Aartsen, geboren te Nijkerk (GE) (bij huw jm van Nijkerk), overleden te Nijkerk (GE) (?) voor 23 februari 1767.

dan als ik het goed heb, moet ze omstreeks 1727 geboren zijn, overal op internet staat 1744, dat klopt dus niet!!

nu heb ik het volgende gevonden, doe even de link,

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

komt van genver.

rechts zie ik stijntje staan, mijn vraag is, zou dit mijn stijntje kunnen zijn???

er staat als ouders zo n lang verhaal bij, geen 2 namen, haar vader moet jan zijn ze heet overal stijntje jans!!

wat ik gekregen heb ooit is;

dochter van Jan Geurtsen en Jacobje Lubberts.

alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

De Stijntje die je gevonden hebt, is de dochter (gedoopt op 06-10-1726) van Jan Kerkhoven (paapsch) en Anna Brons, als peet Gerrit Jansz van Santen en peet Barbertje Pieters van Rosendaal.

Deze Jan (Johannes) (van) Kerkhoven en Anna Brons (Brants) lieten ook nog te Nijkerk dopen :

Andries 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Andries 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Aris     

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Overigens klopt er iets niet met huwelijksdata die je noemt :

"trouwt op 20-8-1747 in nijkerk met wouter stevensen [..]

eerder ondertrouwd [..] op 20 augustus 1747"

Zijn er kinderen bekend van Stijntje en waren er getuigen bij hun dopen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

keren je hebt gelijk, hier de betere datums die ik heb;

stijntje jans is geboren omstreeks 1727. stijntje is overleden op dinsdag 17 januari 1775 in nijkerk, ongeveer 48 jaar oud. Zij is begraven op zaterdag 21 januari 1775 in nijkerk. stijntje:

(1) trouwde, ongeveer 20 jaar oud, op zondag 20 augustus 1747 in nijkerk met ot aertsen, 24 jaar oud. Hij is een zoon van aart otten en elisabeth meijnten. Hij is gedoopt op zondag 9 mei 1723 in nijkerk. Hij is overleden omstreeks 1762 in nijkerk, ongeveer 39 jaar oud.

(2) trouwde, ongeveer 40 jaar oud, op zondag 15 maart 1767 in nijkerk met wouter stevensen, 34 jaar oud, nadat zij op maandag 23 februari 1767 in nijkerk in ondertrouw zijn gegaan. wouter is een zoon van steven reijersen en hendrikje hendriksen. Hij is gedoopt op woensdag 30 april 1732 in nijkerk.

Notitie bij de geboorte van wouter: anno 1732 30 april

onegt, de moeder hendrikje hendriks.

wouter is overleden op dinsdag 20 november 1798 in nijkerk, 66 jaar oud. Hij is begraven op maandag 26 november 1798 in nijkerk. wouter is weduwnaar van geertruij aartsen (1730-1764), met wie hij trouwde op woensdag 6 augustus 1755 in nijkerk. wouter trouwde later op zondag 4 juni 1775 in nieuwkerk met lijsje everts (±1725-±1798).

hoe ik ook zoek, ze heet jans met achternaam zelfs na haar overlijden komt er een testament te voorschijn met stijntje jans de overledene, maar

1 wie zijn haar ouders

2 wat is haar exacte geboortedatum??

sorry van het foutje huwelijk met wouter stevensen.

bij wouter stevensen kreeg ze een dochter 19-2-1769. Hendrika.

bij haar eerste man kreeg ze kinderen, na haar overlijden leven er nog 5 kinderen van haar en hare eerste man, genoemd wordende;

meerderjarig mary otten en beertje otten en minderjarige aart, jan en woutertje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Steintje, dochter van Jan Geurtzen en Jacobje Lubbers, is gedoopt op

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

en kan dus in ieder geval niet de gezochte Stijntje zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

zie je wel, zeg ik ook!!

komt, ben geholpen en nu lees je nog meer erover, lees nog meer het testament, daarin dus volwassen kinderen, en dan zeg ik; die datum klopt niet! dat kan gewoon niet!!!

blij dat jij zo meedenkt met mij en ook snapt; dat kan niet!

wat ik nu denk, denk jij ook; dit zijn haar ouders niet, en wat ik denk, misschien denk jij mee en hetzelfde, de ouders die ik dus vond, en jij voor mij alles bijzette, zullen dat haar ouders zijn?????

als dat zo is, ga ik toch dit doorgeven aan degene die mij hielp! want telkens lees ik geboren 1744, maar dat klopt echt dus niet!!!

yyeeee ben wijzer en weer wat verder!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Kinderen van Stijntje en Otto :

Jan       

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Lijsbet 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Aert     

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Marritje 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Mogelijk meer, maar niet verder gezocht.

Het lijkt er dus op dat je op zoek moet naar een Stijntje met een vader Jan en een moeder Marritje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

we zoeken verder! maar in nijkerk verder geen stijntje gevonden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

[..]

stijntje jans is geboren omstreeks 1727. stijntje is overleden op dinsdag 17 januari 1775 in nijkerk, ongeveer 48 jaar oud. [..]

Is "omstreeks 1727" en "leeftijd ongeveer 48 jaar" bij overlijden geschat, of wordt e.e.a. nog ergens vermeld ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
J.H. van Veen

Misschien is dit stijntje? gedoopt 14-03-1725, vader jan, moeder marietje. Dus wel in Nijkerk.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

[..]

wouter is een zoon van steven reijersen en hendrikje hendriksen. Hij is gedoopt op woensdag 30 april 1732 in nijkerk.

Notitie bij de geboorte van wouter: anno 1732 30 april

onegt, de moeder hendrikje hendriks.[..]

Geboren in 1732 lijkt me iets aan de jonge kant, vergeleken met zijn echtgenotes.

Bij 'de doop op

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

van Wouter, onechte zoon van Hendrikje Hendriks, is geen vader vermeld.

Blijkt ergens anders uit, dat Steven Reijersen en Hendrikje Hendriksen zijn ouders zijn ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

zijn moeder hendrikje hendriks is met die steven reijersen getrouwd toen hij al 8 jaar was!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

j h van veen, ja, ik denk het ook dat die het is!

haar dochter heet ook marritje.. haar vader dus jan en volgens degene die stamboom maakte over haar eerste man zou ze geboren zijn in 1727  nou ja dan 2 jaar eerder....... (die wist ook niet de exacte datum)

wouter hertrouwde de 3de keer met een vrouw die 50 was en hij was toen 43 jaar oud.

telkens met een oudere vrouw!!!

karen;

Is "omstreeks 1727" en "leeftijd ongeveer 48 jaar" bij overlijden geschat, of wordt e.e.a. nog ergens vermeld ?

bij haar overlijden dus 2 volwassen kinderen, uit eerste huwelijk, laatste kind krijgt ze van wouter die hendrika, dan ongeveer 40 jaar daarom dacht ik ook 1727 maar zoals net al gezegt, akte van maart 1725 dat zal ze heel goed kunnen zijn!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
J.H. van Veen

Ik weet verder niets over deze familie, maar was even voor je op zoek. Gezien de bevinding van Karen kloppen de ouders, en is dit dus waarschijnlijk de Stijntje die jij zoekt. Wordt er ook een leeftijd vermeld bij haar overlijden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

nee, hele testament nagezocht erover maar nee.

alleen wat ze naliet, 5 kinderen, wat dieren, kleding wie de mombers over de minderjarige kinderen werden....... een heel document maar geen leeftijd of naam haar ouders.

en ja, ik denk echt ook dat dit haar ouders zijn!!

ik zal het in aldfear invoeren en een korte beschrijving zo ik denk hier neer zetten.

bedankt allemaal!!

weer een pareltje zo en dat op een zonnige dag, hier word ik zooooo vrolijk van!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
J.H. van Veen

zijn moeder hendrikje hendriks is met die steven reijersen getrouwd toen hij al 8 jaar was!

Dit kan. Ik heb in mijn stamboom een gezin begin 1800. Die waren toen ook al "modern". Eerst 9 kinderen krijgen en daarna trouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

zoals beloofd, dit moet de goede geboorte datum zijn bij haar overlijden in 1775 heeft ze 2 meerdejarige kinderen, die worden marij en beertje genoemd en 3 minderjarige.

Persoonskaart van stijntje jans

stijntje jans, dochter van jan petersse en marretje teunisse. Zij is gedoopt op woensdag 14 maart 1725 in nijkerk. stijntje is overleden op dinsdag 17 januari 1775 in nijkerk, 49 jaar oud. Zij is begraven op zaterdag 21 januari 1775 in nijkerk. stijntje:

(1) trouwde, 22 jaar oud, op zondag 20 augustus 1747 in nijkerk met ot aertsen, 24 jaar oud, nadat zij op woensdag 2 augustus 1747 in nijkerk in ondertrouw zijn gegaan.

Notitie bij het huwelijk van stijntje en ot: 1747 den 2 dito

otto aertzen j.m. met stijntje janzen j.d. beijden van nijkerk.

getrouwd den 20 augustus.

ot is een zoon van aart otten en elisabeth meijnten. Hij is gedoopt op zondag 9 mei 1723 in nijkerk. ot is overleden in 1762 in nijkerk, 38 of 39 jaar oud.

(2) trouwde, 42 jaar oud, op zondag 15 maart 1767 in nijkerk met wouter stevensen, 34 jaar oud, nadat zij op maandag 23 februari 1767 in nijkerk in ondertrouw zijn gegaan.

Notitie bij het huwelijk van stijntje en wouter: wouter stevensenwedn met stijntje jans wed beijden onder nijkerk. getrouwd 15 maart.

wouter is een zoon van steven reijersen en hendrikje hendriksen. Hij is gedoopt op woensdag 30 april 1732 in nijkerk. wouter is overleden op dinsdag 20 november 1798 in nijkerk, 66 jaar oud. Hij is begraven op maandag 26 november 1798 in nijkerk. wouter is weduwnaar van geertruij aartsen (1730-1764), met wie hij trouwde op woensdag 6 augustus 1755 in nijkerk. wouter trouwde later op zondag 4 juni 1775 in nieuwkerk met lijsje everts (±1725-±1798).

Kinderen van stijntje en ot:

1 jan otten. Hij is gedoopt op woensdag 11 september 1748 in nijkerk. jan is overleden.

2 lijsbeth otten. Zij is gedoopt op zondag 12 april 1750 in nijkerk. lijsbeth is overleden.

3 marritje otten. Zij is gedoopt op zondag 27 mei 1753 in nijkerk. marritje is overleden.

4 baarendje otten. Zij is gedoopt op woensdag 10 september 1755 in nijkerk. baarendje is overleden.

5 aart otten. Hij is gedoopt op zondag 18 september 1757 in nijkerk. aart is overleden op maandag 25 juni 1832 in nijkerk, 74 jaar oud [bron: akte 77].

6 jan otten. Hij is gedoopt op zondag 23 maart 1760 in nijkerk. jan is overleden op zondag 27 juli 1800 in nijkerk, 40 jaar oud.

7 woutertje otten. Zij is gedoopt op zaterdag 5 maart 1763 in nijkerk. woutertje is overleden.

Kind van stijntje en wouter:

8 hendrika wouters. Zij is gedoopt op zondag 19 februari 1769 in nijkerk. hendrika is overleden op vrijdag 3 april 1846 om 12:00 in veen - nijkerk, 77 jaar oud [bron: akte 41]

leeftijdverschil, wouter had van zijn eerste vrouw ook 6 kleine kinderen, vrouw stierf paar dagen na de geboort 7de kind. levensloos geboren.

zij had redelijk jonge kinderen........... was een groot gezin toen, samen nog een kind...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...