Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Samenwerking van MyHeritage en FamilySearch


McMelloW

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Zojuist een berichtje op FaceBook gelezen over de samenwerking tussen MyHeritage en FamilySearch.

Hier is de

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

naar het voledige bericht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dus weer een coöperatie tussen een commerciële partij en een instantie die gegevens gratis ter beschikking stelt. En ook weer met een looptijd van een paar jaar.

Het zelfde recept dus als bij

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

En weer de vraag of er voldoende maatregelen zijn genomen om wat gratis is ook gratis te houden.

Het hele bericht staat trouwens bol van 'marketingese', het taaltje van de verkoopbevorderende delen van de samenleving. Bijvoorbeeld de volgende volzin op het blog van MyHeritage:

De toevoeging van deze enorme waardevolle schat aan wereldwijde content aan MyHeritage is een belangrijke stap in de richting van het behalen van onze missie, om families waar dan ook ter wereld te helpen bij het online verkennen en delen van hun familie-erfgoed.

Ik ben benieuwd hoe deze overeenkomst bij FamilySearch.org bekend zal worden gemaakt. Mogelijk met iets minder bombastiek. Als ze het tenminste zelf bekendmaken, want de huidige berichtgeving komt zo te zien geheel uit de koker van MyHeritage.

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

En de ene overeenkomst is nog niet afgesloten of de volgende dienst zich alweer aan. Nu jubelt FamilySearch dat ze een overeenkomst hebben gesloten met een bedrijf dat DC Thomson Family History. Die firma heeft een sterke positie in Groot-Brittannië, zo blijkt, ik had er echter nog nooit van gehoord.

Zie:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Hopelijk zijn hun gegevens beter dan die van MyHeritage, dat mij voor een geboorteakte uit 1903 te Wenen doorstuurt naar Birth-records in Great-Britain... Met ook nog een advertentie van Dutch Family Trees er boven. Gelukkig ken ik Trees en weet ik dat ze het niet zo kwaad bedoelt.

Net nog iets ontdekt: bij sommige site floept er opeens een klein venstertje in beeld met een hokje om je creditcard nummer in te tikken. Dat venstertje floept dwars over de tekst heen die je eigenlijk nodig hebt. Truc: ga even terug met de back-button, klik nog een keer op de link naar de pagina die je wil zien en ram meteen op de knop Print Screen.

Het vergt misschien even oefening, maar dan heb je wel de pagina, klaar om die in bijvoorbeeld MS Paint of IrfanView te plakken. Kun je meteen zien of de informatie een beetje klopt. Was in mijn geval niet zo.

Nadeel: doordat je niet betaalt, is er geen sprake van wanprestatie of een economisch delict. Je kunt de aanbieder dus niet aanklagen vanwege onjuist verstrekte informatie. Ik merk dat het al laat begint te worden en ik juridisch begin te raaskallen. Maar gauw even mee ophouden, dan.

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Er zit nog veel meer commercieel geweld achter, zo zie ik nu. Lees het zelf op:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

En ook:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...