Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Serie 10 Who Do You Think You Are


Ludmilla

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Serie 10 van de Engelse serie Who Do You Think You Are start op woensdag 24 juli met

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Verder in deze serie zullen verschijnen:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

zie ook

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

en

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

en

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dinsdag de 23e gaat in Amerika bij TLC serie 4 van start. De line up daar is: Kelly Clarkson, Christina Applegate, Chelsey Handler, Zooey Deschanel, Cindy Crawford, Trisha Yearwood, Jim Parsons en Chris O'Donnell.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

#offtopic

@Ludmilla mooie datum.... 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_clap3zs6.gif" alt="Cxx*">

#ontopic is het op BBC? Zag indérdaad wel TLC US

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Van het hele rijtje namen kende ik er maar ééntje (jawel, Marianne Faithfull).

Mel Smith, die net overleden is, staat er niet bij. Hoe zouden ze daar trouwens mee omgaan, met zo'n sterfgeval? Gewoon uitzenden of overleg plegen met de familie?

Ik vind dit soort uitzendingen toch op het randje van voyeurisme hangen, net zoals dat programma Heir Hunters. Maar misschien ben ik wel ietsje te principieel.

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dan moet je toch iets meer naar de BBC kijken, of hou je ook niet van voetbal (Gary Lineker)? Ik kijk al uit naar Nitin Ganatra, acteur uit Eastenders, maar ja, die serie volg ik dan ook al vanaf het begin 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_cool.gif" alt="8}">

Iedereen zal meedoen uit eigen wil (bij overlijden zal dat in overleg gaan, het blijft een eerbetoon)

In Nederland was al recent de vraag of je wel een BN- er bent als je nog niet gevraagd bent.

TLC, ik dacht dat in Nederland oude afleveringen werden uitgezonden, kan ik niet beoordelen, maar leuk dat je het ook noemt. Bijv Australië heeft ook zijn eigen series.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik download de Amerikaanse afleveringen altijd. Zijn meestal beschikbaar de dag na uitzenden, of nog een dag later. De Australische afleveringen komen niet zo frequent beschikbaar. Ze hebben daar trouwens wereldsteden waarvan ik nog nooit gehoord heb. :-). Maar de verhalen blijven boeiend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Vanavond hoorde ik de tip

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

@Ludmilla,

Leuke tip, kan ik mooi via mijn nieuwe Apple tv apparaatje op de TV, languit op de bank naar kijken!

Bedankt! Waar haal je al die tips toch steeds weer vandaan, joh!! 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_laugh.gif" alt=":laugh:">

Groeten,Keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Er komt NOG zo'n programma:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Kan ook interessant zijn!

Genealogie is big business tegenwoordig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ja, precies zoals je zegt, het is big business.

Grote en kleine handelaartjes buitelen haast over elkaar heen om de genealoog maar zoveel mogelijk geld uit de zak te kloppen. Meestal met woordjes als "gratis" als binnenkomertje, doorgaans gevolgd door gezeur om donaties, het afsluiten van abonnementen of premium abonnementen en meer van die marketing-kletspraat.

Ze vergeten, dat het vooral een leuke hobby is en dat niet alleen het uiteindelijke vinden maar zeer zeker ook het zoeken belangrijk is. Stel jezelf maar eens de vraag wat leuker is:

- voor 23 dollar een document kopen dat eventueel iets te maken heeft met een voorouder of

- twee weken speuren in allerlei archieven om een document te vinden dat zeker te maken heeft met een voorouder?

Ik vond een grotere lijst van handelsprogramma's op:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Voordat ik aan genealogie begon puzzelde ik veel. Legpuzzels, maar ook kruiswoord en cryptogrammen. Het puzzelen, zoeken en zo nu en dan vinden is juist het leukste. Maar het wordt wel leuker als je, zoals hier, je zoektocht kunt delen. Samen weet je meer en het is altijd prettig mensen te ontmoeten die dezelfde interesse hebben.

In mijn familie is het genea-virus alleen bij mij aanwezig, helaas. Soms doet iemand een poging om geïnteresseerd te lijken, maar haakt al snel af als duidelijk wordt dat er ook nogal wat werk aan vast zit.

Daar wordt in die tv-programma's even snel aan voorbij gegaan.

Gister Kelly Clarkson ... komt aan bij een archief ... Het hele parkeerterrein leeg ... Geen andere bezoekers in het gebouw, alleen een hoge ome die haar wat kopietjes overhandigd over haar voorvader. Nu zij. De deelnemende celebraties grondig gescreend voordat ze mee mogen doen, want er moet wel iets zijn dat men kan laten zien. Dus er is altijd wel een war hero of een connectie met een Europees vorstenhuis of zo. Het wordt gefinancierd door Ancestry.com en die willen graag veel meer betalende klanten. Laat zien dat een simpel meisje als Kelly Clarkson ook iets interessants kan vinden in haar familie, dan krijgen veel mensen het idee dat dat hen ook wel zal lukken.

Uit mijn familie zal niemand door de schifting heen komen, ben ik bang. De meesten waren arm, landbouwer of dagloner en bleken ook nog vaak een straffeloos leven te lijden. Erg saai eigenlijk.

Dat maakt de zoektocht trouwens wel leuk! Ik ben al blij met een klein gevonden feitje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumleden Groep

Goeiemorgen,

Zelf kijk ik niet naar al die buitenlandse programma's over genealogie, de nederlandse wel. Maar het is allemaal zo voorgebakken,

ooit zocht ik naar een akte waarvan beschreven stond dat die in 1872 moest zijn gemaakt. Wist geen notaris, moest alle repertoria van

de notarissen doorzoeken, bleek het een jaar later te zijn....maanden werk, maar de voldoening! De voldoening!

Kort geleden zag ik op internet een akte die ik graag wilde, een remplacantenakte. Maar, ik ben een leek, betaal nooit via internet,

kan niet zo makkelijk de deur uit. Heb ik een mailtje gestuurd naar die vereniging, kreeg een paar dagen later een mailtje terug, met de mededeling dat de akte heel slecht leesbaar was, had zij het maar mee naar huis genomen en voor me uitgetypt. Met verontschuldiging dat ik nu niet de

originele akte had!!!! Sjappoo! En de kosten? Drie euro.....

En dat maakt het leuk, zelf zoeken, zelf snuffelen en dan hard gaan gillen in het archief als je het gevonden hebt.......

Het snuffelen blijft het leukst, niet het kant en klare voor jou opgezochte.

Liesje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Helemaal mee eens, behalve dat "hard gillen in het archief", dat moet je maar niet doen ;-)

Ik weet het, het is verleidelijk. Ik heb ook ooit de kreet YES!!! (inderdaad met hoofdletters, want het was schreeuwen) waarop de meneer naast mij bijna een hartstilstand kreeg.

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik ben het ook met je eens, dat zelf zoeken het leukst is. Neemt niet weg dat als ik dan toch de tv aan zet, ik wel een leuk programma wil zien. En dit is best een leuk programma. De verhalen zijn vaak best interessant. Hoewel ze bij de Amerikaanse versie wel vaak op zoek gaan naar OF historisch figuren uit de Amerikaanse geschiedenis, OF en link naar de Europese vorstenhuizen en of adel.

De opzet is verder hetzelfde als hier....lege studiezalen of een tafel midden in het depot; uitgestorven parkeerterreinen (dus bezoek buiten openingstijden) en overal genealogen die toevallig een pakje papieren bij zich hebben over de gezochte personen. Ik vraag me elke keer af waarom er niet gewoon wordt vermeld dat een heel legertje genealogen en historici maanden bezig is geweest met het onderzoek en dat de kosten daarvoor flink zijn.

Als je zoiets zelf moet doen ben je een aantal jaren bezig en is je bankrekening aardig geslonken door al het reizen.

Maar het blijft leuke tv.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...