Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Nou, pleur je privacy maar overboord...


RichardK

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Vanmiddag kreeg ik iets onder ogen waar ik me buitengewoon kwaad over heb gemaakt. Het Nationaal Archief heeft het plan om het grootste fotoalbum van Nederland samen te stellen. En wie mag het materiaal daarvoor aanleveren? Juist ja, de nietsvermoedende burger.

En dan zijn er natuurlijk weer voorwaarden, zie:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Met om te beginnen al een stukje domheid, namelijk "De foto bevat minimaal 512 pixels". Dat betekent dus: de foto bevat ten minste 512 beeldpunten. Kortom, een klein rotplaatje van 16 bij 32 pixels is goed... (reken maar na).

En natuurlijk komt de handel weer om de hoek kijken, want er wordt samengewerkt met Fotoweek. Lees artikel 9 van de voorwaarden en zie je eigen broek afzakken:

"De deelnemer geeft Fotoweek het recht om de betreffende foto te publiceren op de website

www.grootstefamiliealbum.nl en te gebruiken voor promotionele doeleinden t.b.v.

www.grootstefamiliealbum.nl, of ter beschikking te stellen als persmateriaal aan andere websites of

publicaties met als doel bekendheid te geven aan de fotowedstrijd ‘Grootste Familiealbum van

Nederland’. Ook geeft deelnemer Fotoweek het recht de foto te overhandigen aan het Nationaal

Archief. Deelnemer geeft Nationaal Archief het recht de foto tentoon te stellen."

Lekker bezig zijn over de ruggetjes van het publiek. Zo zie ik dat.

Maar misschien zijn er nog andere meningen?

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik ben het met je eens.

Er zullen toch velen zijn die hun hele verzameling nietsvermoedend uploaden.....ik niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Je zou ze......... 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_angry9.gif" alt="-00">

En ja, er zullen genoeg mensen hun fotoalbum oploaden

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_anyone.gif" alt="A_9">

Nou, die van mij blijft lekker achter slot en grendel 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_clap3zs6.gif" alt="Cxx*">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

@Masje toch is dat niet helemaal zo, dat zelf in de hand hebben.

Als een familielid of zelf een [verre] vriend meedoet met jou op een foto wordt ook je privacy geschaad en kan de hele reute meteut aan voorwaarden en commercieel gebruik, waarin je toestemt als je je aanmeldd, ook voor jouw afbeelding gelden. En dat zonder dat je er van af weet.

Ik maak me overigens helemaal geen illusies meer over privacy op internet of waar dan ook.

Maar zal altijd waar ik kan op plekken waar ik mijn persoonlijke info zou moeten plaatsen vermijden, verminken of verzin ik wat.

Groeten, Keren [ een naam die bij Googlen zoveel hits geeft 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_angry9.gif" alt="-00"> ]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...