Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Gezocht: familienamen Tangel, Dreijer, Lis(t), Schulten/Schultus, Treu


NathaliePersoon

Recommended Posts

  • Forumleden Groep
NathaliePersoon

Hallo,

ik ben op zoek naar een aantal voorouders uit Duitsland. Ik zoek me al tijden een breuk op het internet, maar de medeling: "nichts gefunden" komt bij elke achternaam op het beeldscherm te staan bij een aantal Duitse websites. (nogal frustrerend, haha)

Hopelijk heeft iemand van jullie tips, of, nog beter

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">, gegevens!!

Het gaat om de volgende personen

-Machiel/Michael Tangel, getrouwd met Eva Schulten/Schultus. Waarschijnlijk afkomstig uit Fulda. Zoon Johannes Valentinus is bij mij bekend, het gaat mij dus om Machiel en Eva en eventuele voorouders.

-Hermann Dreijer en Emilie Blume.

(Dochter Emma Fried Meta Dreijer (geboren 11-01-1897 Isernhagen, Pruisen))

-Hermanus Lis (t) en Anna Maria Aeman. Hannover ?

(Dochter Anna Elizabeth Lis(t) is getrouwd met Johannes Valentinus Tangel.)

-Michael Treu en Engel Ouhoff.

(Zoon Martin Treu geboren 1825 Campe Wustrouw (Pruissen))

Ok, ik ben benieuwd of ik hier misschien iets verder kom, alvast bedankt voor de tips en moeite!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Masje II

Nathalie,

Nu ga ik even, misschien een hele lastige vraag stellen.

Hebben de ouders die je zoekt, meer kinderen en zo ja de namen, huwelijken en overlijden waarvan de laatste twee ook datum en plaats.

Indien men meer informatie over de betreffende familie weet, kan men altijd via een omweg de gegevens vinden waar naar men zoekt.

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
NathaliePersoon

Beste Masje II

de enige info die ik nog heb, komt van u zelf, van het Stamboom Forum:

Engel Olhoff en Michael Treu

1787-1853

Kamp/Wustlow, Greifenberg, Pommeren, Pruissen

Helaas ben ik daar ook nooit verder mee gekomen....

Andere kinderen weet ik dus helaas ook niet van de andere namen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

Hallo Nathalie,

Voor je gezocht op

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

, waar ik lid van ben, maar niets gevonden, op de namen die je opgeeft. Nu is deze site bij lange na niet volledig.

Tangel / Tunge wordt wel gevonden, bij stambomen van andere onderzoekers, die ook niet verder komen dan het echtpaar Tangel / Schulten.

Haar kwam ik ook wel tegen als Eva Jeromina SCHOLTUS

Nou is het een ongelooflijk nare zoeksite, kan je dus niet verzekeren alles gezien te hebben.

Heb je al wel alle bronnen doorgenomen die er binnen Nederland misschien wel meer info kunnen geven? Ik denk dan aan:

  • [onder] trouw akten van kinderen en kleinkinderen [ook als ze niet in je stamboom worden opgenomen], met eventuele huwelijkse bijlagen. De huwelijkse bijlagen van kleinkinderen hebben vooral zin, als de ouders voordien reeds zijn overleden
  • Notariële akten, vaak kom je daar toch wel familierelaties / plaatsen tegen, waar je weer mee verder kunt. Met namen testament, afkoop etc..
  • Akten van indemniteit
  • Hendrik Tangel broer van J. Valentin zat in het leger, kijk ook eens in die archieven voor meer aan info

Van die Hendrik Tangel heb ik dus wel data gevonden, maar daar ben je niet in geïnteresseerd?

Als je meer weet van de genoemde personen en hun relaties, zoals Masje II ook al vraagt, zou ik het hier plaatsen, niet alleen voor ons, maar ook voor de zoekmachines. Als er dan een ander zoekt naar dezelfde namen, kunnen jullie elkaar wellicht op weg helpen.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...