Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Gerard Bos


Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Kan iemand gegevens achterhalen van:

Gerard Bos (07-03-1812 Helden - ????) op 19 augustus 1856 in Meerlo gehuwd met Joanna Hoedemakers (17-11-1819 Venray - ????).

In 1871 was Gerard Bos houtzager van beroep.

Zij zijn in 1871 naar Noord Amerika vertrokken met de kinderen:

Aldegonda (18-06-1858 Meerlo - ?????)

Jacobus Hubertus (20-10-1861 Meerlo - ?????)

Uit een eerder huwelijk (met Allegonda Vissers) gaan de volgende kinderen mee:

Cornelis (Meerlo 04-06-1844)

Johannes Hubertus (Meerlo 11-11-1845)

Uit de 1e huwelijk (met Allegonda Vissers) zijn 2 overleden kinderen, uit de 2e huwelijk (met Wilhelmina Joosten) zijn 2 overleden kinderen en uit de 3e huwelijk (met Joanna Hoedemakers) is 1 overleden kind.

Ook de halfbroer (Jacob Hoedemakers) van Joanna is in hetzelfde jaar naar Noord Amerika vertrokken. Jacob is geboren te Venray op 22-01-1839.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dag,

Hier het ovl; van Gerard Bos,

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Hier Jacobus Hubertus,

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

vr gr Harmke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Harmke, bedankt. Weer een stapje verder gekomen.

Ik heb nu in ieder geval alle overlijdensdata. Cornelis is trouwens weer teruggegaan naar Nederland en overleden in 1922 in Maasbree.

Ik had geen rekening gehouden met de veramerikanisering van de namen (Hoedemakers wordt Hudemakers"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumleden Groep

Hallo ik ben Herm Bos en woon in Helden in Limburg, ik ben bezig met de stamboom Bos , een voorvader van mij is de broer van Gerard Bos die vertrokken is naar Amerika ik heb al een hele boel maar wil altijd wel aanvullingen.

Ik ben ook op zoek naar Jan Huerta waarschijnlijk uit Amerika op een site stond zijn e-mail adres dat niet meer actief was ij weet ook meer van Gerard Bos.

Wie kan mij helpen??? Groetjes Herm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumleden Groep

Hallo Herm, Ik  woon in Weert. Ook ik ben bezig met de stamboom Bos. Een voorvader van mij is een broer van Gerard; nl Willem (gehuwd met Anna Margaretha Poels).

Wellicht kunnen we de verzamelde gegevens een keer vergelijken en elkaar verder helpen met aanvullingen. De links van Harmke waren heel nuttig.

bewerkt door Fingon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Herm, Ik  woon in Weert. Ook ik ben bezig met de stamboom Bos. Een voorvader van mij is een broer van Gerard; nl Willem (gehuwd met Anna Margaretha Poels).

Wellicht kunnen we de verzamelde gegevens een keer vergelijken en elkaar verder helpen met aanvullingen. De links van Harmke waren heel nuttig.

Hallo Fingon, dat moeten we zeker doen we wonen niet ver van elkaar af ik woon in Koningslust misschien kunnen we een datum prikken voor een afspraak, het is misschien beter over de e-mail mijn adres is [email adres verwijderd vanwege spam-gevaar] is die voorvader van jou Theodorus Bos of Johannes Bos ???

gr Herm.

bewerkt door sadminF
spam gevaar er is een heel mooi PB systeem waarin jullie kunnen mailen met elkaar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

 

Hallo Herm, Ik  woon in Weert. Ook ik ben bezig met de stamboom Bos. Een voorvader van mij is een broer van Gerard; nl Willem (gehuwd met Anna Margaretha Poels).

Wellicht kunnen we de verzamelde gegevens een keer vergelijken en elkaar verder helpen met aanvullingen. De links van Harmke waren heel nuttig.

Hallo Fingon, dat moeten we zeker doen we wonen niet ver van elkaar af ik woon in Koningslust misschien kunnen we een datum prikken voor een afspraak, het is misschien beter over de e-mail mijn adres is [email adres verwijderd vanwege spam-gevaar] is die voorvader van jou Theodorus Bos of Johannes Bos ???

gr Herm.

 

Hallo Fingon hoe gaan we dit oplossen om in contact te komen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 years later...
  • Forumleden Groep

Is iemand van jullie nog bezig met genealogie van de fam Bos.

Ook ik ben er al jaren mee bezig, jullie namen komen me bekend voor. 
Ben bezig met tak van Arcen-Grubbenvorst.

vinden jullie het leuk om contact te hebben dan lees ik het wel.

Jeanne Bos

Grubbenvorst

heldenbos@home.nl

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
3 uur geleden zei Heldenbos:

Is iemand van jullie nog bezig met genealogie van de fam Bos.

Ook ik ben er al jaren mee bezig, jullie namen komen me bekend voor. 
Ben bezig met tak van Arcen-Grubbenvorst.

vinden jullie het leuk om contact te hebben dan lees ik het wel.

Jeanne Bos

Grubbenvorst

h............@........nl

 

Beste Jeanne

Het is nooit verstandig om jouw e-mail adres en/of telefoonnummer te vermelden, dit om spam via e-mail en/of nare telefoontjes te vermijden. Leden van het forum kunnen jou via een PB [Persoonlijk Bericht] benaderen.

Het is maar een tip, maar pluk er de vruchten van....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...