Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

overlijden sijtje van niedek getrouwd met christiaan faasen


ingetje van niedek

Recommended Posts

  • Forumleden Groep
ingetje van niedek

ik heb ergens op het net gevonden dat sijtje van niedek in rotterdam 1938 zou zijn overleden echter als ik kijk op de site de digitale stamboom rotterdam of op wie was wie kan ik ze echter niet vinden wie kan mij vertelen wanneer zij is overleden

verdere gegevens over haar haar man en de kinderen heb ik al ik zoek alleen haar overlijden nog dan is dit stel compleet

bedankt voor de moeite

gr ingetje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Het is altijd fijn voor zoekers als er iets meer info staat. Was Sijtje de officiële voornaam, dochter van, geboren op....

Misschien dat www.genver.nl je helpt, Rotterdam, overlijdensaktes 1938, geen index dus even bladeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ingetje,

Wil je in het vervolg wel aangeven, dat je zoekvraag ook elders gesteld is met een hele hoop reacties.

Als je zeker bent van 1938 dan zit er niets anders op om via

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

(zoals Ludmilla al aangaf) de boel door te spitten; het zijn maar 947 images.

Of eerst je bron goed controleren.

Er worden de nodige fouten gemeld:

Waarschuwing Let op: Leeftijd bij trouwen (20 september 1989) lag boven de 90 jaar (18019).

Fout Let op: Overleden (??-????-1938) voor huwelijk (20 september 1989).

Oorzaak: Zij is getrouwd met  Christiaan Faasen op 20-09-19893 te Rotterdam.

Toegevoegd:

Uiteraard via genver kun je ook de tafel van 1938 vinden:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

; daar is ze echter NIET te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Op de andere site waar je jouw vraag eerder hebt gesteld worden ook vriendendiensten aangeboden voor het gemeentearchief Rotterdam. Waarom probeer je dat niet even?

@ Jakkes,

Bedankt voor het melden van de dubbele plaatsing. Scheelt overbodig zoekwerk.

met vriendelijke groeten, Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
ingetje van niedek

sorry voor het niet melden dat deze vraag ook elders gesteld is

maar het jaar 1938 is niet zeker kan op de digitale rotterdam niets ervan vinden dat zij in 1938 overleden zou zijn ik heb het jaartal gevonden bij iemand anders die ook een paar van niedekjes in de boom heeft staan en meer als alleen het jaartal staat er niet ook geen plaats waar ze eventueel overleden zou zijn

vandaar ook hier deze vraag in de hoop dat iemand datum en plaats kan vinden zodat ik dan de akte eventueel op kan zoeken

haar jongste zoon jan faasen die trouwd 13-3-1930 in rotterdam

op 21-2-1929 overlijd christiaan faasen dan is zij nog in leven volgens de overlijdensakte van christiaan

helaas kan ik het huwelijk van zoon jan nog niet op genver vinden daar lopen de huwelijken tot 1922

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Zoals eerder op het andere forum aangegeven is zij beslist niet voor 1938 overleden. De gezinskaart van Rotterdam geeft geen overlijden aan van haar. Omdat de gezinskaarten van Rotterdam vanaf eind 1938 tot 1941 zijn overgezet naar persoonskaarten is niet precies te bepalen of zij in 1938 of 1939 is overleden.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Nogmaals vraag dan die vriendendienst en je probleem is mogelijk uit de wereld.

O ja, in digitale stamboom en wiewaswie zijn overlijdensdata Rotterdam tot 1944 opgenomen. Kan het zijn dat zij elders is overleden?

met vriendelijke groet, Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Tijd kost geld, ook voor vrijwilligers, voor 3,95 is hier het antwoord:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
ingetje van niedek

het zou idd mogelijk kunnen zijn dat zij elders is overleden

ja de mogelijkheid van persoonskaarten of lijsten daar ben ik van op de hoogte echter ben ik geen vriend van het cbg dus betaal ik de volle mep is niet erg maar 1 pk kan je niet bestellen er zit een minimum aan wat je moet betalen is ook niet erg maar met een laag inkomen moet ik er toch echt voor sparen en eer ik het geld bij elkaar heb om 8 pks te bestellen daar gaat voor mij een tijd over heen ik wil eerst zoveel mogelijk via internet zien te vinden en de pks later bestellen

gr ingetje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

Hallo Ingetje,

Heb de overlijdens-advertenties bij het CBG doorlopen en vond alleen haar echtgenoot Christiaan FAASEN, die overleed in 1929 in Rotterdam. Waar ze vermeld wordt als weduwe.

Geen advertentie van haar eigen overlijden, jammer genoeg.

Ook in de kranten advertentie niets ontdekt.

Zijn er kinderen uit dit huwelijk buiten Rotterdam gaan wonen? Wellicht is ze daar in gaan wonen en overleden.

Zie inderdaad geen verdere optie dan of een pers.krt aanvragen zoals Ludmilla al aangaf of iemand in de buurt van Rotterdam vragen naar het archief te gaan voor je als het jezelf niet lukt.

Laat je hier op het forum weten als je haar overlijden vind? Ben nu toch wel benieuwd.... 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_smile9.gif" alt="%tt">

Groeten, Keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
ingetje van niedek

hallo keren vreemd dat er in de krant staat vermeld dat zij eerder zou zijn overleden als christiaan want in zijn overlijdensakte staat duidelijk echtgenoot van en geen weduwnaar zal ff kijken of ik de akte hier kan plaatsen ga mijn best doen om ze hier te krijgen

gr ingetje

Log alstublieft in om de attachment te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

Oh nee, ze is dan nog in leven. Ze staat op zijn overlijdensadvertentie vermeld als weduwe.

Hij was toen al dood, natuurlijk en zij officieel weduwe, maar ze leefde nog wel hoor...

Groeten, Keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

wed. s.faasen--niedek... dat is de vrouw van christiaan.. Wil je deze advertentie, mail me dan ff pm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
ingetje van niedek

geloof dat ik nog niet wakker ben pffffff de hitte gaat me parte spelen denk ik hahaha

robert lief van je maar ik heb hem inmiddels al op een andere site gevonden ik heb ook de advertentie van hun zoveel jarig huwelijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

@Robert

Waar vond je die advertentie?

En brandende vraag, wanneer is ze nu overleden.....? 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_pulling_hair.gif" alt="default_pulling_hair.gif">

wed. d.faasen--niedek... dat is de vrouw van christiaan.. Wil je deze advertentie, mail me dan ff pm

Groeten, Keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
ingetje van niedek

het is de advertentie van christiaans overlijden die hij bedoeld denk ik die heb ik gevopnden op historische kranten er staan ook advertenties van hun zoon chistiaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

ik heb die advertentie van het cbg... overigens... de tafels rotterdam 1933-1940 geen vermelding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
ingetje van niedek

denk dat we aan het zoeken zijn naar de bekende spelt in de hooiberg jammer dat ze ook niet in de tafels vermeld staat

denk dat er idd nog maar 1 weg is en dat zal de persoonskaart zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

Op

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

kom ik een sietje faasse tegen. Ik weet alleen nog even niet hoe ik met de gegevens die daar staan de akte kan zoeken voor nadere info. Dat sietje is wat onduidelijk..dat maak ik er in eerste instantie van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

mmmm nee helaas... niet de goede. Ze heet inderdaad Sietje Faasse

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
ingetje van niedek

bedankt robert voor nogmaals een x zoeken ik denk dat ik maar mijn geld bij elkaar gaat sprokelen en een pk van haar gaat aanvragen dan kan ik aan de hand van de pk de akte er bij zoeken

iedereen bedankt voor het zoeken naar deze spelt zodra ik wat weet laat ik het weten

gr ingetje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
ja de mogelijkheid van persoonskaarten of lijsten daar ben ik van op de hoogte echter ben ik geen vriend van het cbg dus betaal ik de volle mep is niet erg maar 1 pk kan je niet bestellen er zit een minimum aan wat je moet betalen is ook niet erg maar met een laag inkomen moet ik er toch echt voor sparen en eer ik het geld bij elkaar heb om 8 pks te bestellen daar gaat voor mij een tijd over heen ik wil eerst zoveel mogelijk via internet zien te vinden en de pks later bestellen

Misverstand is wel dat er geen minimum van 8 kaarten is, wel een minimum van 7,90, dat is óf 1 kaart aanvragen van 3,95 en meer betalen óf 2 kaarten aanvragen. Je hoeft ook geen vriend (CBG kent geen leden) te zijn om gegevens op te vragen, vrienden zijn iets goedkoper uit, maar voor zo af en toe gebruik hiervan maken hoef je geen vrienden met ze te worden.

Het zou weggegooid geld zijn als je een pk aanvraagt terwijl we op dit forum elkaar kunnen helpen, ook ik gebruik het aanvragen van een pk als laatste redmiddel.

Sommige hulpverleners op dit forum vragen hele lijsten pk's aan, misschien wil iemand Sijtje op hun lijst zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

Heb onderstaande al doorgegeven in een PM aan Ingetje.

Zet het met alle liefde op mijn lijst van pers.kaarten die ik al moet aan vragen.

Groeten, Keren

Sommige hulpverleners op dit forum vragen hele lijsten pk's aan, misschien wil iemand Sijtje op hun lijst zetten.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
ingetje van niedek

ik weet dat je niet percee vrienden van het cbg hoef te zijn om pks of pls aan te kunnen vragen maar uit eindelijk ben je wel groedkoper uit en ik vind een pk of pl hoort eigelijk er ook bij om alles kompleet te maken en in het geval van sijtje zou het de uitkomst bieden wanneer en waar zij overleden zou zijn ik heb me inmiddels aan gemeld als vriend tenminste een mail gestuurt en dan kan ik later de pk aanvragen want heb er nog wel wat op de verlanglijst staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Op dit moment is nog even onzeker of zij voor pakweg 1940 of erna is overleden. Er bestaat dus een kans (gezien de vermelding elders op internet dat zij in 1938 is overleden. En dan zou er misschien geen persoonskaart zijn. Ik kan geen kenmerken onderscheiden op de gezinskaart wanneer is gezinskaart precies is vervangen in Rotterdam door een PK. Wellicht dat het gemeentearchief Rottterdam daar antwoord op kan geven. Informeer daar per mail eesn naarr de precieze overgangsdatum van deze gezinskaart naar PK. Het zou jammer zijn om een vergeefse aanvraag te dooen waarvoor je wel dient te betalen.

met vriendelijke groet, Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
ingetje van niedek

ik heb het archief van rotterdam de vraag gesteld wanneer de gezinskaarten vervangen zijn door de persoonkaarten zodra ik antwoord heb laat ik het hier weten

gr ingetje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
joke andriessen

Voor Sijtje is een PK aangelegd, zie de vermelding op kaart bevolkingsregister.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Tussen 1938 en 1941 zijn de PK's aangelegd.

Zie de uitleg op de site

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Groet, Joke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@ Joke,

Bedankt voor je toelichting. I

k heb de vermelding op de gezinskaart  ... PK aangemaakt van nr 2 totaal over het hoofd gezien. Stom.

met vriendelijke groet, Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
ingetje van niedek

ja dat had ik ook over het hooft gezien dus toch maar de pk aanvragen zodra ik vriend ben ik hou jullie op de hoogte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

kijk..dat is nu het grote nadeel van Internet Genealogie...iemand gooit ergens een datum neer en anderen nemen dat dan klakkeloos over. Ik kom overal 1938 tegen als overllijden ...maar nergens een bron .... geen idee in hoeverre de boeken kloppen... maar tot 1940 staat ze niet in Rotterdam vermeld....  een losse zoek op alleen de naam Sijtje in Rotterdam levert ook niets op. Ach... Internet een leuk medium...maar soms ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...