Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

onecht kind hoe te doen?


priegel

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

mijn oma haar moeder was een onecht kind, was 4 jaar toen haar moeder trouwde en ze kreeg de naam van die man, zoals mijn oma dus ook heet.

hoe doen jullie dat?

gewoon doorgaan?

bij verborgen verleden was er toen een man die zei; ik heet eigenlijk niet zo, dus mijn kinderen krijgen mijn vrouw haar naam, maar het kind is geecht!

ik doe er wel de notitie bij; geëcht bij huwelijk moeder.

heb gemerkt; wat komt dat vaak voor, dus eigenlijk kloppen heel veel stambomen niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

Dag Priegel,

Denk dat iedereen er een "eigen regeltje" voor heeft.

Eigenlijk probeer ik bij ieder persoon de naam aan te houden ten tijde van de geboorte.

Ongeacht of het een kindje van ongehuwde moeder is of niet. Dan schrijf ik in de alias die mijn genealogische software heeft, de andere namen met het jaartal van de akte of document erbij. Bij een kindje van ongehuwde moeder, schrijf ik ook in de notities een aantekening, met de feitjes die er vaak in de marge van de geboorteakte bijstaan.

Misschien helpt het je een beetje.... 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_smile9.gif" alt="%tt">

groetjes, Keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

ja, ieder doet het op zijn manier; ik doe dus van die opoe, bij geboorte doe ik haar geboorte akte erbij, en zet er bij geecht door.... met de datum wanneer dat gebeurde, meestal bij huwelijk moeder, en dan hou ik wel die achter naam aan, want ze is geecht.

het gebeurt zelden dat als moeder trouwt de kinderen niet de naam van de nieuwe pa krijgen, heb het pas meen 2 keer meegemaakt.

maar dat uitzoeken blijft leuk.

en soms, ja, dan weet je haast zeker dat de latere pa de echte pa is, maar ja, geboren voor het huwelijk, dus moet het geëcht worden en heet het kind toch soms maar een paar dagen, hetzelfde als ma!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...
  • Forumleden Groep
ingetje van niedek

mijn opa is ook eigelijk een onecht kind en draagde de naam van zijn moeder zo ook zijn 3 zusjes die na hem geboren zijn maar nog voor hun 2de levensjaar zijn overleden echter trouwde zijn moeder toen hij 17 jaar was maar hij is nooit geecht bij dat huwelijk hij bleef dus de naam van zijn moeder dragen aan de ene kant vind ik het wel een beetje jammer want die man scheen van adel geweest moeten zijn dat wil ik ook nog een keetje uit gaan zoeken maar de naam van niedek is zo vreselijk groot dat ik eigelijk niet aan de andere toe kom hahahah

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...