Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Leuck/Leich/Leuch etc etc feld


Robert Leukfeldt

Recommended Posts

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

Enige tijd geleden kwam ik erachter dat de oorspong van mijn familie (geheel tegen mijn verwachting in) waarschijnlijk in Vlaanderen ligt. We hebben het dan wel over over 1600-1650, dat dit genoteerd werd en ik heb geen idee hoe nu verder te zoeken. Ik weet dat er wat zaken via FS online staan, maar kan nog niet uit de voeten met de zaken die er nu online staan. De familie naam ligt telkens tussen Leich/Leuck/Leucke/Leukfeldt  al dan niet met een t achter de d of een umlaut op de u.

De naam komt voor in het boek van Hiller of het dorp Heringen, de Leuckfeldt's . In deze tijd trokken veel zuidelijke nederlanders de grens over om elders als kolonisten de zaak op te bouwen.

Kortom...iemand een goede tip om verder te gaan zoeken..of is dit gewoon daar waar ik zal blijven steken. Persoonlijk vind ik het al een eind hoor dat 1600.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

voor als nog eens iemand dit leest.... er staat een beetje vreemde zin in mijn vraag.

De naam komt voor in het boek van Hiller of het dorp Heringen, de Leuckfeldt's .

Het gaat om het boek van Hermann Hiller, Gechichte de Stadt Heringen an der Helme. Hierin worden aan aantal Leuckfeldt's genoemd, die naar alle waarschijnlijkheid uit het oude Nederland kwamen, destijds het Vlaamse deel.

Maar goed, ik ben geen stap verder gekomen, maar dat mag de pret niet drukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Mijn inbreng in deze is niet groot maar zover terug in de tijd wordt steeds moeilijker, zeker buiten Nederland.

Het boek is erg prijzig terwijl onbekend is wat en hoeveel er precies in staat over wat je zoekt.

Als de daar (Thuringen, midden Duitsland) voorkomende namen uit het oude Graafschap Vlaanderen komen (zie ook

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

) dan zou je rond Luik kunnen beginnen of via

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

Ludmilla,

Het boek heb ik zelf als pdf bestand gekregen. Vandaar dt ik dus weet dat ze Vlamingen waren. Bedankt voor de tip die je geeft, ik ga dat eens proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...