Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

afgesloten?


Robert Leukfeldt

Recommended Posts

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

Sinds kort ben ik lid van dit forum en ik moet eerlijk zeggen, het is even wennen. Ik begrijp nu dat het soms ook een beetje een "familie"is en lees dat in ieder geval in sommige reacties...niks mis mee.. maar deze reacties gaan ook door als het eigenlijke onderwerp al afgesloten is, ook niks mis mee hoor. Echter, is het mogelijk om voor anderen een topic aan te passen met de toevoeging (opgelost)  dit scheelt in het lezen en filteren denk ik??

Robert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@Robert:

Ik denk niet dat het helpt om een onderwerp als 'afgesloten' te kenmerken. Want wie bepaalt, dat het antwoord volledig is gegeven? Het kan best zijn dat mensen in een andere bron een nieuwe invalshoek ontdekken voor een vraag. Die extra informatie loop je dan mogelijk mis.

Ik zie wel vaker dat er wordt geroepen dat een vraag is afgesloten en sommige vraagstellers gaan zelfs zo ver dat ze de hele vraag-antwoordserie willen laten verwijderen. Ook dat is niet goed, want er kunnen na verloop van tijd best mensen langskomen die erg gebaat zijn bij de antwoorden.

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik zou inderdaad niet voor afgesloten kiezen, maar -opgelost- als toevoeging om aan te geven dat een bevredigend antwoord is verkregen lijkt me geen slecht idee.

Met vriendelijke groet, Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

Afgesloten is inderdaad te zwaar, maar het idee is inderdaad om aan te geven dat iets voor de zoeker is afgerond, opgelost..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

RichardK heeft gelijk. Een vraag verwijderen is niet verstandig. Op basis van een van mijn vragen bleek ook iemand anders weer vooruit te kunnen met zijn stamboom. Ook onze stambomen kruisen elkaar en hebben wij al mailcontact met elkaar gehad.

Als mijn vraag was verwijderd waren wij elkaar mogelijk misgelopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

De vraag stond in rubriek Vragen, Nederland, Algemeen en is verplaatst naar deze rubriek Algemene vragen over dit forum.

De tekst in een (ook lopend) onderwerp kan altijd aangepast worden.

Het is altijd heel fijn om te lezen dat een zoekvraag succesvol is beantwoord.

Opgelost dus, doch zodra daar het woordje (opgelost) in wordt toegevoegd, zal dit door de moderators worden verwijderd.

Wij doen dat om verschillende redenen, zoals leden die nog aanvullende informatie kunnen geven en een bericht niet meer lezen met opgelost in de titel. De titel van het dan laatste bericht wordt aangepast alle andere berichten behouden de originele titel, dat kan verwarring geven.

Wij weten dat het bij sommige fora gangbaar is, wij zijn toch een andere mening toegedaan.

Een sociale toevoeging hoeft geen bezwaar te vormen, echter ook daarin vragen we de leden inhoudelijk te blijven tot het onderwerp en anders gebruik te maken van een persoonlijk bericht.

Voor iedere gebruiker van het StamboomVragenForum is het altijd handig nog eens naar de Huisregels en de tips te kijken.

Met vriendelijke groeten,

Modje Team-SVF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...