Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Last residence


Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Weet iemand wat dit betekend op een death certificate?

Last Residence: 874 (U.S. Consulate) Amsterdam, Netherlands

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

#874 is de nummer van het US consulate te Amsterdam en hoogst waarschijnlijk is dit waar het overlijden is aangegeven.

zie ook:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Sylvia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

De letterlijke vertaling was inderdaad vrij duidelijk.

Misschien was mij vraag niet duidelijk genoeg; waarom wordt als iemands laatste woonplaats een ambassade genoemd?

De verklaring van Ozlady lijkt me inderdaad het plausibelste.. namelijk dat het de plek is waar het overlijden is aangegeven.. maar toch blijft het apart..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Peter Miebies

@ Gabor

Als je googlet op "2012 Death Certificate Registration Manual", dan kom je bij een PDF van dat manual. Daarin staat o.a.:

ITEM 8a

RESIDENCE

(State or Foreign Country)

Enter the name of the State in which the decedent lived. If the decedent was not a resident of the United States, enter the name of the country and the name of the unit of government that is the nearest equivalent of a State.

Ik weet niet of dat helemaal het antwoord op je vraag is maar het komt in de buurt.

Gr.

Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Op die manier kom je er erg moeilijk achter in welk plaats iemand werkelijk is overleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Het was niet duidelijk aangegeven in de oorspronkelijke vraag, maar van ervaring neem ik aan dat het korte citaat niet van een death certificate kwam maar van de SSDI.

De Social Security Death Index is niet hetzelfde als de zgn "Vital records" (waaronder overlijdensakten) omdat het primaire doel van deze nummers met social security te maken heeft.  Ik neem aan dat de SSDI voornamelijk een soort afsluiting/eind datum is van alle Social Security lasten en/of benefits van een individu. En, er zijn zelfs nog steeds individuen in de US die geen SS nummer hebben/hadden, dus deze zul je ook nooit in de SSDI vinden.

De SSDI is een handig hulpmiddel, maar als je dus exacte overlijdensgegevens wil hebben dan zul je je op de vital records van een bepaalde staat moeten richten. Soms staan ze online, maar meestal moet je ervoor betalen. En natuurlijk kun je geluk hebben en staat er zelfs een obit online.

Sylvia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...