Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Uhlmansieck


Cathy

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Heel graag ontvang ik informatie/tips om informatie te verkrijgen over: Johann Friedrich Uhlmansieck (geboren Bult te Duitsland op 16 oktober 1804), zoon van Caspar Henrich Uhlmansieck en Florentina Maria Schollen. Ook info over de ouders/voorouders is zeer welkom!

Op de huwelijksakte van Johann staat ook vermeld: Bachhausen Kirchspiels Bult. Ik ben vooral op zoek naar de tijd vanaf zijn geboorte tot zijn 1e huwelijk in 1836 te Watergraafsmeer, vanaf die datum heb ik al veel info. Met vriendelijke groeten, Cathy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hierbij de huwelijksbijlagen van zijn eerste huwelijk. Uiteraard al bij jou bekend maar voor zoekers soms een aanknopingspunt.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

met vriendelijke groet,

Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

dank voor het meedenken, maar dit is volgens mij zijn 2e huwelijk (met Iebeltje Zandstra op 25 april 1840), zijn 1e huwelijk was met Elisabeth van der Duin op 5 november 1936 te Watergraafsmeer, heb je meer tips? supergraag! groet, Cathy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Cathy,

Je hebt helemaal gelijk. Te snel ingevuld. Ik kon helaas de huwelijksbijlagen bij zijn eerste huwelijk niet vinden. Er zit een gat in de beschikbare bijlages via www.genver.nl

Ik heb op dit moment geen idee betreffende de mogelijkheden in de tijd tussen zijn geboorte en eerste huwelijk op te vullen. Tenzij er een bepaalde registratie was van inkomende mensen in de plaats waar hij woonde vlak voor zijn huwelijk.

met vriendelijke groet, Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ja, dank voor het meedenken! Misschien is er iemand die weet hoe die registratie geregeld was? En is er misschien iemand die weet hoe ik in Duitsland kan zoeken? Groet, Cathy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik ben niet goed thuis in de Duitse registers. Ik heb wel eens gezocht en gevonden maar wellicht was dat meer geluk dan wijsheid. Veel parish registers zijn verfilmd door de Mormonen. Ik kan via internet echter de plaats Bachhausen (in de akte lijkt Backhausen te staan) niet eenduidig plaatsen. Kreis Bilt ook niet of er moet Bilk staan daar heb ik wel wat van gevonden.

Om films te vinden kun je bv deze site gebruiken

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

. Mocht er een film zijn en je hebt een nummer gevonden, dan kun je die aanvragen bij de centra van de Mormonen in Nederland. Er zijn er in verschillende plaatsen. De films worden voor je geleend en je kunt ze in zo'n family centrum bestuderen. Ze blijven ca 6 weken voor je beschikbaar. Er zijn wel kosten aanverbonden. Ca 6 euro.

met vriendelijke groet, Bart

ps ik bemerkte dat mijn link naar de huwelijksbijlagen verwijst naar de eerste pagina van de film. Volgens mij moet je image 75 hebben voor de bijlages. Het was akte 16. Waarom de link de pagina niet heeft meegenomen weet ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

wederom dank! ik ga er mee aan de slag en hoop meer info te verkrijgen ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...