Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

scherm breedte


Robert Leukfeldt

Recommended Posts

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

Ik zal me eerst even voorstellen, omdat dit het eerste bericht is, dat ik plaats op dit forum. Mijn naam is Robert Leukfeldt en ben een aantal jaren geleden met "mijn stamboom" begonnen. Gaande weg ben ik redelijk handig in het zoeken via Internet geworden. Dit forum had ik al wel eens bezocht, maar ook weer een beetje vergeten.

Nu heb ik me dan toch aangemeld en moet natuurlijk wennen aan de opzet van het forum en voor mij de leesbaarheid. Daarom de volgende vraag;

Ik heb een 21 inch beeldscherm en de teksten van de vragen en antwoorden vullen bijna de hele breedte, ik heb dus het idee dat de breedte zich automatisch aanpast, als ik via Ipad kijk dan is het daar ook over de breedte. Gevolg van de breedte op de 21 inch is dat het lastig lezen is en het ook wel schittert, wat storend is.

Dat laatste kan ik natuurlijk verhelpen door het beeld iets donkerder te zetten. Maar is er een oplossing voor de breedte?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Robert,

In Explorer en Firefox het scherm op de gewenste breedte instellen.

(Als je in de rechterbovenhoek 1 vierkantje hebt, dus niet 2 half

over elkaar heen).

Afsluiten met Alt en F4.

Van schitteren heb ik geen last op mijn 23" scherm.

Schermresolutie 1920 x 1080 = geadviseerde res.

Als je dit veel lager hebt, dan zou daar het schitteren weg kunnen komen.

En hoe is de lichtinval bij daglicht en kunstlicht.??

Evt. scherm draaien o.i.d.

Succes

Groeten

Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Wel even opletten, want als je window te smal maakt valt aan de rechterkant een deel van de tekst weg. En dan ook even letten op de twee icoontjes (Twitter, de blauwe en RSS, de oranje) want die gaan ook over de rechterkant van de tekst heen als het window te smal is.

Tweede tip: open StamboomVragenForum in een apart venster, want alle andere schermen worden anders ook smal als je erheen springt. Voor sommige toepassingen (denk aan de website kranten.kb.nl of een gescande atlas) is dat weer hinderlijk.

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

Goede tip, dat smaller maken en een apart venster zijn goede tips, dat ik daar zelf even niet aan gedacht heb. Ik heb ook even het scherm omgedraaid...maar toen zag ik niets  gl&

Bedankt dus voor de goede raad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@Robert

Je kunt natuurlijk ook een tweede scherm er naast plaatsen. Dan is het schermruimtegebrek direct opgelost.

Zelf heb ik ook een breder scherm, is een stukje kleiner dan wat jij gebruikt.

Als ik de toepassing verklein (vanuit die "twee vierkantjes") dan wordt het formaat 928 x 888  Pixels (1.05) [volgens Irfanview].

Maak ik dit kleiner, wat nog beter zou zijn om meerdere schermen naast elkaar te kunnen openen, dan kan ik tot 800 x 888 gaan, maar dan komt dat door RichardK gesignaleerde om te hoek kijken. Natuurlijk kan de hoogte ook nog iets groter.

De icons voor twitter en RSS zouden eigenlijk op een andere plaats op de achtergrond vastgezet moeten worden (en kleiner), dan ben je dat probleem kwijt van dat door de tekst heen komen.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumleden Groep

ik heb de tekst grootte op 125 % gezet, alles komt erop en niks ernaast!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

ik heb de tekst grootte op 125 % gezet, alles komt erop en niks ernaast!

en niks geen geschitter of wat dan ook, hetzelfde als op de i pad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...