Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Privacy


Maikel Galama

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Beste Sadminf e.a.,

ik heb er nog eens over nagedacht en hoop dat jij/u/jullie dat ook nog eens willen doen.

Ik vind de regel mbt de privacy nogal star, er mag niets over nog levende personen geschreven worden.

Mijn vraag is -zonder dat ik er een discussie over wil voeren- of het mogelijk is om de privacyregel hier op het forum iets te verruimen.

Mijn voorstel is om de gegevens van nog levende personen zoals die op een site als Wikipedia vermeld worden hier wel toe te laten.

Als je de geboortedata van de 3 winnaars van de Elfstedentocht weghaald (ze staan alle 3 op o.a. Wikipedia) dan vind ik dat een beetje te ver gezocht.......

Groetjes, Maikel

P.s. overigens wil ik graag in vriendschap met dit forum verdergaan, no hard feelings dus als we het op dit punt niet eens zijn of worden.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Zonder de mogelijkheden van de beheerders van dit forum te kort te willen doen, denk ik Michael, en dat heb ik in een andere rubriek ook al geschreven, dat je niet ongestraft aan de wet voorbij kan gaan.

In de wetgeving en de nadere regelingen omtrent privacy wordt een duidelijke "stop en hier niet verder" aangegeven.

Bekijk deze pagina maar eens goed:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Verder kwam ik nog een artikel tegen uit de beginperiode van de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp): Genealogie en bescherming persoonsgegevens.

Hier op te downloaden:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Ook ik zou graag met je zienswijze meegaan, maar dan moeten we als groep genealogen (al dan niet amateurs) toch in Den Haag zijn.

Aangezien je daar bekend bent, lijkt het me een uitstekend idee om eens de dames en heren parlementariërs te confronteren met de beperkingen in de Wbp, die genealogen wel hebben met publicatie, maar nieuwsmedia niet.

met vriendelijke groet,

Archie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gens Nostra Maart 2010 blz 112 en 113 kwartierstaat Ard Schenk 1944- leeft nog. Dus bij Gens Nostra kennen/kenden ze de privacyregels niet ??? 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_smiley-signs028.gif" alt="He_9">

Met vriendelijke groet,

Henk Sonnemans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

De mogelijkheid bestaat natuurlijk, dat Ard Schenk toestemming heeft gegeven voor die publicatie.

De laatste tijd zie ik wel steeds vaker dat zodra iemand een 'bekende Nederlander' is, hij of zij wat dit betreft vogelvrij is. Waarschijnlijk wordt er geredeneerd: iedereen weet toch wel wie het is en wanneer hij of zij geboren is, dus 'we' kunnen gewoon onze gang gaan.

Een bijzonder probleem is er met eeuwelingen. Hun geboorteakte is openbaar (na 100 jaar) maar toch mogen de gegevens volgens het CBP niet gepubliceerd worden bij leven.

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste Maikel,

Bij het corrigeren van uw bericht liet ik u al weten dat wij

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

handelden. Als u die huisregels erop naleest, leest u dat het wettelijk zo bepaald is. U heeft deze huisregels bij registratie ook aanvaard.

Wij nemen op dit forum de privacy wetgeving in acht, ook al is deze wet op Internet makkelijk te ontduiken, wij houden ons er wel aan.  Dit betekent, dat namen en data van personen die nog in leven zijn, of die nog in leven kunnen zijn niet op het forum geplaatst mogen worden en dan ook onmiddellijk worden verwijderd, indien toch geplaatst. Herhaalde plaatsing zal direct tot gevolg hebben dat uw account permanent op non-actief gezet wordt. Wij zijn ons ervan bewust dat genealogisch onderzoek vaak begint met familieleden die nog leven, echter er zijn voldoende wegen om die te achterhalen, bijvoorbeeld via sociale netwerksites als Facebook.

Lees het na en u ontdekt zelf dat er geen ruimte is deze regel te versoepelen, het is een wetgeving en er is op dit forum gekozen die te handhaven. Regels op andere sites/fora doen niet ter zake.

Met een genealogische groet,

sadminF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...