Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Is het nog een genealogische stamboomVRAGENforum?


Gast Masje II

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Het is me toch een doorn in het oog dat dit forum niet meer de titel kan dragen als "stamboomVRAGENforum". Het is meer een forum van klaagzang en cafépraat geworden. Op zich is het niet zo erg als het maar niet uit de hand loopt. Veel échte vragen en/of antwoorden worden daardoor gewoon onder gesneeuwd.

Afgelopen week zijn maar een handvol vragen beantwoord, en maar twee vragen zijn gesteld. Vraag mij af of dat bij moderatoren ook is opgevallen? En dat is niet alleen afgelopen week, maar al vele weken het geval.

Hoop dat het weer een STAMBOOMVRAGENFORUM wordt en geen KLAAGFORUM.

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Andries Koornstra

Ben het helemaal met je eens, Masje 2. Er wordt wel heel veel over technische kwesties gepraat en vragen komen nauwelijks meer aan de orde. Het lijkt soms wel een "juristencafé". Wat zeg ik soms?

groeten, Andries.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@ Masje II

Er bestaat een spreekwoord / gezegde: "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat dan ook een ander niet".

Ik zou zo'n klaagschrift dus nooit geschreven hebben.

't Is natuurlijk wel een idee om een afzonderlijke rubriek in het leven te roepen met als onderwerp: Klaagschriften.

Vaak zie je dat na een klacht een zeer positieve oplossing verschijnt.

mvg

Archie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Archie,

Ik klaag niet, maar wil dat dit forum meer een forum wordt zoals het bedoeld is. De naam zeg het al.

Personen die heel goed zijn in het beantwoorden van vele genealogische vragen gaan dan afhaken.

Wat hebben ze dan nog op dit forum te zoeken en de vragen sneeuwen gewoon onder.

Is dat de bedoeling van dit forum?

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik heb vragen genoeg maar het is het zelfde lied niemand komt er 100% uit, ik begin nu echt te twijfelen of ik ooit achter mijn familie lijn kom

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_pulling_hair.gif" alt="default_pulling_hair.gif">

Ik ben nu bezig met alle akten die ik van Family Search heb gedownload te sorteren op jaartal en dan op doop / geboorte, huwelijk en overlijden inclusief alle bij behorende akten. Deze akten lopen van ±1620 t/m ±1922 waar bij er akten in het Frans, Frans met Latijn geschreven zijn [tijd van Napoleon], akten voor België onafhankelijk van Nederland werd, dus uitzoek en vertaal werk heb ik voorlopig genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Alhoewel ik niet erg regelmatig een bijdrage lever, moet ik Masje II wel steunen in zijn visie zoals verwoord in zijn eerste bericht. Het aantal vragen is duidelijk teruggelopen en als je niet al te vaak inlogt dan zie je heel veel "randdiscussies", maar moet je doorbladeren naar de echte vragen. Die diiscussies zijn ook wel leuk (soms) maaar toch .....

met vriendelijke groet, Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik snap Masje wel, en al die anderen die graag een puzzel oplossen, in een vraag duiken en een antwoord proberen te zoeken of tips, om een ander te willen helpen.

Het is een verslaving.

Als er dan een periode (twee weken?) wat minder vragen zijn en alle @#$%&-zooi van een site die ons juist zou moeten helpen om die antwoorden te vinden, de overhand heeft, ja, inderdaad, heel erg vervelend.

Kritiek op elkaar hebben in verschillende topics, af en toe een persoonlijke sneer, is niet leuk, hoort hier ook niet thuis. Wel respect voor elkaar.

Het team SVF is dat ook niet ontgaan, zowel Modje als sadminF heeft in het topic www geprobeerd rust te brengen, door te vragen om klachten te leggen daar waar ze horen, bij de www-helpdesk. Maar ook dat onderwerp hoort bij onze hobby, net als alle andere topics. Een gezonde discussie moet kunnen.

Er zijn diverse leden geweest die de laatste weken proberen het tij te keren en bijdrages leveren.

Dit forum draait op de leden die kennis hebben en vragen kundig antwoorden, daar is iedereen heel erg blij mee.

Vragen ondergesneeuwd? Via home alle topics nakijken hoe het ergens mee staat. Als een eigen vraag weg drijft, tja, er is niet altijd een antwoord op een vraag te geven, maar de meeste vragen krijgen wel een reactie.

Dit is een klein forum met een kleine actieve groep leden die vragen stellen, maar ook een melding maken over een boek, of wat dan ook, dat trekt lezers en nieuwe leden aan en nieuwe leden hebben ook weer nieuwe vragen. Ieder heeft een eigen inbreng, een vraag of een antwoord.

SVF heeft een klein team, vrijwilligers die dit draaiende houden, iedere reactie wordt gelezen en beoordeeld, zelfs een 'bijdrage' in de stijl van de sociale media.

Ik begrijp niet waarom dit zo gebracht wordt. Als er 'klachten' zijn of opmerkingen, prima, maar schrijf dan naar het team, doe voorstellen, start een topic of stel een vraag. Vragen kun je niet afdwingen en als team ben je daar geen invloed op.

Voorstel: lees allemaal nog eens de huisregels en tips door, laat elkaar vrij, stoor je niet te veel aan elkaar, gebruik wat vaker een persoonlijk bericht, blijf positief bezig met deze hobby en lever een positieve bijdrage aan dit forum.

We hebben het hier zo slecht nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik had het niet beter kunnen verwoorden en die toestanden die bij het andere forum zijn of zijn geweest willen wij hier zeker niet hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste lezers,

Heb toch even moeten nadenken of ik op dit onderwerp wel wilde reageren.

Het zijn namelijk de leden die dit forum maken wat het is en niet de beheerder en het team.

Ik reageer wel, in een nieuw onderwerp onder beheerdersberichten opdat het beter toegankelijk blijft voor toekomstige lezers.

Link:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Met een genealogische groet,

sadminF - beheerder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...