Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Gedcom online zetten


OttoGrunn

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Al jaren werk ik aan mijn stamboom (Reunion). Nu lijkt het me leuk om online te gaan, maar ik vind het ontzettend moeilijk om te kiezen uit al die verschillende websites.

-Wil ik er voor betalen, en blijft mijn stamboom zichtbaar nadat ik mijn abonnement beëindigd heb?

-Wat is de reikwijdte van de website? Ik vind het leuk als anderen in mijn informatie delen.

-Wat krijg ik ervoor terug (data)?

-Hoe kan ik updates aan mijn Gedcom toevoegen?

-Krijg ik een mailtje als iemand anders info toevoegt?

Graag hoor ik jullie ervaringen en waarschuwingen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Beste Otto,

je zou MijnGenea kunnen proberen. Deze site is gemaakt en wordt beheerd door mij.

-Wil ik er voor betalen, en blijft mijn stamboom zichtbaar nadat ik mijn abonnement beëindigd heb?

MijnGenea is gratis er is dus geen abonnement. Wel wordt er een account aangemaakt, bij het verwijderen van het account worden al je gegevens inclusief stamboom in zijn geheel verwijderd.

-Wat is de reikwijdte van de website? Ik vind het leuk als anderen in mijn informatie delen.

Er is een koppeling met Stamboomzoeker.nl. Wordt er gezocht in stamboomzoeker en je stamboom is openbaar, dan komen je zoekresultaten daarin terug. Verder wordt de site door ongeveer 300 unieke bezoekers per dag bezocht.

-Wat krijg ik ervoor terug (data)?

Aanvulling door bezoekers door middel van persoonlijk berichten, die makkelijk te versturen zijn in bijv. een parenteel.

-Hoe kan ik updates aan mijn Gedcom toevoegen?

Het ligt er een beetje aan wat je bedoeld. Je kan een GedCom met updates importeren over een eerder geimporteerde GedCom.

-Krijg ik een mailtje als iemand anders info toevoegt?

Iemand anders kan geen info toevoegen. Iemand kan wel reacties plaatsen, hiervan krijg je wel een email.

Mocht je verder nog vragen hebben, stel ze gerust via het contactformulier op de site.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast limburger

Een website maken, wilt zeggen, dat uw gegevens open en bloot, voor iedereen zichtbaar zijn. Met het gevaar dat iemand dat over kan schrijven. Dan plakt die persoon zijn gegevens (die van alle kanten) onjuist zijn aan de gegevens van u vast, klopt zich vervolgens op de borst en zegt dat hij een heel interessante stamboom heeft die teruggaat tot 1500. Hij gebruikt daarbij 70% van uw gegevens en 30% van zijn grotendeels verzonnen gegevens. Als hij dan ook nog zeldzaam brutaal is, zet hij ook nog uw naam onder een publicatie op internet. Er dan zijn er mensen die zeggen: Wat is dat een slechte genealoog, vooral dat stukje van 1500 tot 1700 heeft hij helemaal bij elkaar gelogen. Dit is zomaar een voorbeeld uit de praktijk.

Besluit u toch om een website te (laten) maken dan moet u er nemen zonder gastenboek. Niet altijd, maar vaak worden dit soort bladzijdes door bezoekers gevuld met flauwekul. Of er zijn behoorlijk veel Amerikanen die opeens menen dat ze familie van je zijn, terwijl als ze goed hadden gelezen zouden opmerken dat er nergens achter een persoon staat: Vermoedelijk geëmigreerd naar Amerika.

Met vriendelijke groet,

Henk Sonnemans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Gelukkig hebben we die ervaring met gastenboeken niet op MijnGenea, maar het is wel een gevaar inderdaad. Bovendien is op MijnGenea een gastenboek optioneel.

Als je een stamboom publiceert bijft natuurlijk altijd het risico dat mensen gegevens overnemen. Dat risico neem je nou eenmaal als je een stamboom publiceert op het internet, hetzelfde zou kunnen gebeuren als je publiceert in een boek. Op MijnGenea is er een maatregel getroffen dat niet zomaar via knip en plak gegevens uit een stamboom kunnen worden gekopieerd. Hierdoor wordt het kopieren wel een stukje lastiger gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...
  • Forumleden Groep

Hallo Gabor

Wat leuk dat jij Mijn Genea hebt opgezet

Ook  ik wil de overstap maken van stambomen in eigen beheer naar het delen ervan op internet. Belangrijk vind ik dat anderen niet iets aan mijn gegegevens kunnen toevoegen, maar mij wel gemakkelijk kunnen vinden met vragen. Punt is dat ik gevonden wil kunnen worden over de hele wereld omdat mijn familie overal en nergens woont. Hoe kan ik dat doen als ik Mijn Genea gebruik?

groet Ell

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Beste Ell,

Dat is heel simpel. Als eerste kun je een account aanmaken, heb je dit gedaan dat kun je via een import je Gedcom importeren. Er is nu nog steeds niets gepubliceerd. Zoals ik begrijp wil je wel publiceren, dit kun je in de instellingen van de stamboom wijzigen. Het is sowieso niet mogelijk dat bezoekers aanpassingen kunnen doen. Wel is er standaard een contactpagina waar bezoekers hun vragen aan jou kunnen stellen.

Bovendien is het mogelijk om in je account eenvoudig een vraag te stellen als je er even niet uit komt.

Groet, Gábor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...