Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Nederlands Indië: lijst met in de 20e eeuw geborenen


Peter Miebies

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Voor geïnteresseerden ben ik doende een lijst samen te stellen van recent overledenen die in Nederlands Indië geboren zijn. De bron voor deze lijst zijn rouwadvertenties die voornamelijk in NRC Handelsblad gepubliceerd zijn. De lijst staat in mijn blog

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

. Indien u in een van de in de lijst voorkomende namen geïnteresseerd bent, dan stuur ik u op verzoek een afbeelding van die advertentie toe.

Op dit moment staan er 94 namen in de lijst maar zodra er nieuwe gegevens beschikbaar komen, zullen deze aan de lijst worden toegevoegd.

Er is een koppeling tussen deze lijst en de naturalisatiedatabase van Dennis de Calonne.

De reden om deze lijst samen te stellen is dat soms wel bekend is dat iemand in Ned. Indië is geboren maar niet waar precies. De geboorteplaats kan dan richting geven aan het zoeken naar meer gegevens.

Soms is een geboorte in N.O.I. überhaupt niet bekend en dan heeft daarnaar zoeken in Nederland geen zin. Daarnaast geeft het een indicatie waar de ouders in dat jaar in Ned. Indië waren dan wel werkten.

Aanvullingen op deze lijst zijn welkom maar alleen indien de bijbehorende rouwadvertentie ook beschikbaar wordt gesteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
  • Forumleden Groep
Peter Miebies

Ook deze lijst op mijn hiervoor genoemde blog wordt regelmatig aangevuld. Er staan nu 189 namen op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...